Onverwacht afscheid - Reisverslag uit Castelldefels, Spanje van Jessica - WaarBenJij.nu Onverwacht afscheid - Reisverslag uit Castelldefels, Spanje van Jessica - WaarBenJij.nu

Onverwacht afscheid

Door: Jssc

Blijf op de hoogte en volg Jessica

11 Oktober 2010 | Spanje, Castelldefels

Hola a todos,


Dit keer niet al te lange blog (denk ik).

Het weekend oppassen heb ik weer overleefd! Gelukkig bleek dat ik minder hoefde op te passen dan ik in eerste instantie dacht. Mijn Spaanse lessen gaan ook ontzettend goed, we zitten nog wel in het echte beginners werk, maar altijd leer je wel iets wat je nog niet wist. We hebben nu het eerste hoofdstuk afgerond (simpele gesprekjes en voorstellen etc.) & als het goed is beginnen we deze week met het echte werk (hè hè). Veel vriendinnen die al Spaans kunnen zeggen steeds, wacht maar voor je het weet kun je makkelijk praten, ‘ja dat zal best wel’ denk ik dan, maar ik wil zo graag! (niet dat mijn Spaans bar slecht is, het moet gewoon beter!) Helaas heb ik vandaag geen Spaanse les gehad omdat er morgen een feestdag is in Spanje, namelijk dat ze hun onafhankelijkheid vieren. School vond het onnodig om vandaag dan wel les te geven, dus hebben we 2 dagen vrij (jammer genoeg, haha ja dat komt uit mijn mond). Van feest is hier in Catalonië niks te merken, want zoals ik jullie al eerder heb verteld, wil Catalonië onafhankelijk zijn van Spanje, ze zijn als het ware ‘anti-Spanje’, dus geen feest maar wel vrij. In de rest van Spanje is het overigens wel groot feest! Wat ik ook nog even kwijt wil, is dat ik een ontzettende goede lerares heb, ze is zo enthousiast als ze les geeft, ze besteed genoeg aandacht aan iedereen, ook aan 1 meisje die niet kan mee komen. Mede dankzij haar ga ik graag naar mijn Spaanse lessen. En dat voor zo weinig geld, hoor genoeg klachten over dure scholen en kleine klasjes, maar het kan dus blijkbaar ook op deze manier met een iets grotere klas! Respect.

Okay, dat waren weer genoeg lieve woorden ;).

De hele week verheugde ik me op mijn weekend, (wat wil je, na zoveel werken) mijn hele weekend was dan ook al vol gepland. Vrijdag zou ik 3 nieuwe Nederlandse meiden leren kennen en tegelijkertijd Hanneke weer een keer zien (die had ik lang niet meer gezien, sinds het vertrek van Sandra niet meer). We hadden afgesproken voor het hardrock café en natuurlijk was ik 20 minuten te laat, ben al helemaal ingeburgerd hier in Spanje, vooral qua tijden ;). De meiden stonden gelukkig gezellig te kletsen alleen ontbrak er 1 persoon, Hanneke, wat bleek..zij was ook wat later (ja ja, ook al helemaal ingeburgerd).
We zijn gaan eten bij een restaurantje aan de ‘Ramblas de Catalunya’ (nee, niet de ‘normale’ Ramblas) we hebben heerlijke tapas gehad, genoeg te drinken & ook nog een postre (toetje) en dat voor maar 15 euro per persoon. Al kregen we er wel een aparte show bij van een zwerver, die in het spaans riep ‘Wie wil er seks, wie wil er seks’ En natuurlijk stond hij dicht bij ons tafeltje zo’n twee meter achter mij, heb geen minuut omgekeken, want dan zou hij misschien denken dat we iets van hem moesten. Na een tijdje hing hij bij het tafeltje naast ons te leunen en praten (Pfieuw, niet bij ons!), hij had een sigaret gekregen en was even rustig. Na een tijdje begon hij weer en kregen de dames die tegen over mij zaten aan ons tafeltje een stripshow, want de zwerver begon zijn broek naar beneden te trekken, met zijn prachtige blauwe string (zeiden Hanneke en Marjolein). Daar bleef het gelukkig bij. Al gauw kwam er 1 van de serveerders tussen ons en de zwerver staan, de zwerver zocht zijn rust op een bankje. Al snel kwam er ook politie bij die met de serveerders ging praten er werd een paar keer onze kant op gewezen, ja wij zijn getuigen! De politie liep stoer op de zwerver af, toen ze eenmaal bij de zwerver stonden deden ze van die leren zwarte handschoentjes aan, waar dat voor nodig was, geen idee! Wij zeiden al tegen elkaar, misschien zijn ze bang voor een infectie ;). Ze waren met 4 man politie, er kwam ook nog een politie auto bij, we dachten dat hij afgevoerd zou worden, maar dat was niet het geval. Ze kwamen nog een politie man droppen. Verder weet ik niet wat er gebeurd is, want ik moest de trein halen!

Zaterdag avond was het dan zo ver, het afscheidsfeestje van Miia, we waren met in totaal 12 meiden (of was het 13?), hartstikke gezellig, veel nieuwe meiden leren kennen, bijna allemaal au pair. Carlotta kwam naast me zitten in de 2e bar die we zaten, ze begon erover dat Sofia naar huis zou gaan, ik was erg verbaasd dat Sofia op Miia’s afscheidsfeestje naar huis zou gaan (in Barcelona bij haar gastgezin). Maar al gauw begon ik door te krijgen dat, dat niet was wat Carlotta bedoelde. Ze bedoelde, dat Sofia echt terug naar Finland zou gaan. Ik begreep er niks van, waarom dat ineens? Ze zou nog blijven tot 24 december! Ik besloot om er niet over te beginnen tegen Sofia, dat moest ze zelf maar doen. Al gauw toen ik bij Sofia in de buurt zat begon ze er over. ‘Have you heard that I’m leaving this tuesday?’ ‘Yes, I just heard it from Carlotta, but why?’ Het bleek dat ze al een tijd veel ruzie had in haar gastgezin en ze overal voor moest opdraaien, ze werd niet meer behandeld als au pair, maar als slaaf. Zelf denk ik ook dat Homesick meewerkt, dat had ze namelijk al toen haar vorige goede vriendin terug ging, Klara en nu Miia ook terug gaat, Werkt dat wel extra mee. Carlotta denkt dat de enige reden is dat Miia weg gaat, maar dat denk ik niet. Ze is hier al 10 maand geweest het is goed geweest! Zo werd het ineens een afscheidsfeestje van Miia EN Sofia. Vond het wel echt rot nieuws om te horen, had het totaal niet verwacht en zien aan komen. Ze was inmiddels ook een goede vriendin van mij geworden en we deden veel samen. Nu is er niemand over die ik vanaf het begin ken, iedereen is naar huis. Gelukkig heb ik genoeg meiden over, ken ze alleen nog niet zo heel goed allemaal..maar dat komt wel! De rest van de avond was erg gezellig! Al was ik ontzettend moe, moest echt moeite doen om nog te lachen (heb ik normaal nooit last van).

Zondag avond (gisteren) gingen we nog met een klein groepje iets drinken samen met Sofia en Miia. Ik liep net de metro uit toen ik een smsje van Sofia kreeg, ze schreef; wij zijn een kwartiertje later. Buiten bleef ik staan wachten, iemand tikte me aan, dat bleek Carlotta te zijn, Carlotta en Corry waren er al. Heb jij ook zo’n honger? Vroeg Corry (die heeft trouwens altijd honger). Dit keer had ik ook wel een beetje honger. Ze hadden een flyer gekregen van een afhaalchinees, erg goedkoop. We besloten om er heen te lopen. Daar moesten we aankruizen op een lijstje welke combinatie we wouden hebben. Ik had als combi gekozen, Chinese noodles met beef en geen saus omdat ik niet zo snel iets kon kiezen. We kregen onze noodles in een leuk chinees afhaalbakje. (zoals je altijd in films ziet) En tot mijn verbazing waren de noodles echt goddelijk! Er zat toch een soort sausje op mijn noodles, of het was olie met kruiden, wat het ook was..het was in ieder geval heerlijk! lopend gingen we terug om Sofia, Miia en nog een meisje op te pikken van de metro. We liepen naar hun stamkroegje in Gracia, daar wachtte nog een jongen op ons we waren dus met z’n 7en. Het was gezellig, met een dubbele bodem. Gezellig, maar toch niet helemaal! Beetje gepoolt gekletst en uiteindelijk, een beetje ongemakkelijk, afscheid genomen, de juiste woorden voor Sofia kon ik niet echt vinden, het blijft zo onverwacht.

En nu zit ik te wachten tot ik weer naar mijn Spaanse lessen kan, Woensdag mag ik weer!
Ook kijk ik erg uit naar de komst van Gwendolyn, die komt 20 oktober om 18.45 aan! (ietsjes meer dan 1 weekje nog!!)


Tot de volgende blog!

Un abrazo y un beso

  • 11 Oktober 2010 - 16:23

    Papsie:

    Hola,¿Qué tal?

    Ja jammer dat ze eerder weggaat, ze was ook al best lang in Spanje 10 maanden geloof ik.
    Maar gelukkig heb je een fijne avond nog met de meiden gehad, dat scheeld weer.
    Straks weer lekker naar school, en dan nog een paar dagen dan is Gwen daar kan je leuke dingen met haar gaan doen, en haar de interesante plekjes laten zien, en niet vergeten de eettentjes en de barretjes.

    Dat gaat een heel leuke weet worden let maar op.

    Nou meis kop op, je hebt ook al weer kennis gemaakt met nieuwe NL meisjes en dat is ook wel weer leuk, ga je ook nog een leuke tijd mee hebben, en voor je het weet haal ik je op 23 december van schiphol op.

    kusjes en knuffels van pap, en de 2 meisjes geven je een kopje.

  • 11 Oktober 2010 - 16:33

    Jessica :

    Hola,

    Muy bien, gracias. ¿Y tú?
    Ja het is jammer, maar ook heel leuk geweest!
    Heb Nederlandse en veel buitenlandse meiden leren kennen.
    & Carlotta, Corry & Hanneke ken ik al iets beter.
    Dus dat komt wel goed.

    Maar het blijft jammer en dan denk je ook altijd even aan thuis.
    Je kan niet even naar huis eten of hoi zeggen.
    Gelukkig kan ik dat in December wel 2 weekjes!

    Tot gauw (72 dagen ongv.)
    Besos en knuffeltjes terug voor de meisjes

  • 11 Oktober 2010 - 17:41

    Annemie:

    Hola Jessi.

    Ken ook al spaans hahahahaha.
    Over het algemeen hoor ik toch alleen maar positieve verhalen van jou.
    met die nieuwe meiden lukt het ook wel weer.
    En de spaanse les vind je heel leuk ,dus als je in december 2 weekjes thuis bent kun jij ons les geven.

    Heel veel groetjes y un beso van ons uit het verre Eijsden.

  • 11 Oktober 2010 - 20:19

    Chris:

    jammer dat ze weg ging, maar je had al verteld weer andere vrindinnen te hebben ontmoet dus kijk dat gaat wel helemaal goed komen met jou ;)

    en zoals je vader zegt over even ben je weer even in het knotsgekke Holland

    njoy your stay
    -xxx-

  • 11 Oktober 2010 - 20:52

    Janet:

    Hoi lieve Jessica,

    Ik begrijp dat het een komen en gaan is van mensen om je heen! je bent dus voortdurend bezig met kennis maken en afscheid nemen van mensen.
    Heel turbulent allemaal.
    Je zult vast zweven tussen opwinding en teleurstelling, vreugde over nieuwe contacten en moeite met afscheid nemen van bestaande (fijne) contacten. Heftig hoor!!!
    Wel mooi dat je zo positief bent over je Spaanse lessen. Ik snap het wel, het helpt je bij het contact leggen met al die spaans sprekende mensen om je heen.
    Fijn dat Gwendolyn gauw bij je komt, eindelijk weer iemand waar je echt vertrouwd mee bent.
    Alvast een leuke, fijne tijd gewenst! Geniet er maar van!

    Dag, lieve Jessica,

    Lieve groetjes van Henry, Silas en mij en tot mails!!!


  • 29 November 2010 - 22:07

    Annemieke:

    lieve Jess, hoe gaat het?
    schrijf je gauw weer een blog, ben benieuwd naar al je verhalen:)!!
    Beso

  • 01 December 2010 - 22:54

    Jessica :

    Chica, het gaat goed..met jou?
    Heb een nieuwe blog geplaatst ;)
    Un beso

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Castelldefels

Jessica

Actief sinds 23 April 2010
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 21966

Voorgaande reizen:

21 November 2017 - 05 December 2017

Rondreis Thailand

05 Juli 2010 - 04 Februari 2011

Au pair in Castelldefels

Landen bezocht: