Het 1 na laatste weekend - Reisverslag uit Castelldefels, Spanje van Jessica - WaarBenJij.nu Het 1 na laatste weekend - Reisverslag uit Castelldefels, Spanje van Jessica - WaarBenJij.nu

Het 1 na laatste weekend

Door: Jssc

Blijf op de hoogte en volg Jessica

23 Januari 2011 | Spanje, Castelldefels


Vandaag is het Zondag, het weekend is alweer bijna voorbij!
De weekenden gaan altijd veel te snel, 2 dagen uitslapen, voor zo ver dat lukt want ik word elke nacht wel een paar keer wakker. Erg vervelend, vooral door de week als ik om 7 uur/half 8 op moet.
Ik had beloofd om meer te schrijven/typen dus bij deze een nieuwe blog!

Gisteren (Zaterdag) ben ik de hele dag op pad geweest met Hui, een meisje uit mijn Spaanse klas, ze komt zelf uit Taiwan en kan geen Engels , dus moeten we wel in het Spaans praten, erg leuk vind ik alleen soms wel een klein beetje frustrerend als je, je zelf niet kan uitdrukken zoals je dat precies wil.
We hebben samen tapas gegeten, ja ja ik ben een echte tapas fanaat, we hadden; Inktvisringen met citroen, gefrituurde gamba’s (met krokant laagje), gefrituurde ansjovis, brood met tomaat, olie en zout (typisch catalaans), patatas bravas (halve aardappelmaantjes met mayonaise en een rode iets pittigere saus) & Spinazie salade met geitenkaas! Het was heerlijk genieten (en niet duur), als postre (toetje) had Hui Crema Catalana & ik Tiramisu. En dat alles om half 3 ‘s middags, dat is hier een hele belangrijke maaltijd, eten is sowieso erg belangrijk hier in Spanje! Dat is het moment dat je met de hele familie bij elkaar bent. (Bijna alles draait hier om eten, haha!)

Na het eten zijn we op pad geweest om nog wat mooie dingen te bekijken, terwijl we naar de kerk Santa Maria del Mar liepen kwamen we in allemaal typische Spaanse straatjes, smalle straatjes, oude gebouwen en knusse winkeltjes. Je ziet overal om je heen prachtige dingen! Onderweg kwamen we nog een mooi kleurrijk gebouw tegen (zie foto’s), echt onvoorstelbaar hoeveel mooie dingen je alleen al in Barcelona hebt, dan heb ik het nog niet eens over Castelldefels en andere plaatsjes, overal heb je wel mooie en historische dingen! Wat ik zelf ook echt geweldig vind, is dat je hier in de gebouwen zoveel details hebt, ik ben echt een meisje van details! ;)
(Heeft vast ook met mijn sterrenbeeld te maken, mam zegt altijd, je houd van mooie dingen, toch? Haha)

Santa Maria del Mar is een hele bekende kerk in Barcelona, ik was daar een paar jaar terug al een keer binnen geweest, erg mooi om te zien! Helaas is mijn camera een beetje aan de slechte kant en kan ik niet de foto’s maken die ik wil maken binnen in de kerk. Wel heb ik een paar foto’s van mindere kwaliteit van de mooie glas in loot ramen. Er hangt altijd een bepaalde sfeer in kerken vind ik, je word er automatisch stil van en gaat nadenken over dingen. Uiting van respect.
Na de kerk zette we onze tocht door naar het park waar ik al heel vaak ben geweest, maar het is ook een fijne plek om te zijn, van het drukke Barcelona in de rustige natuur, heerlijk toch!

Volgende week Vrijdag of Zaterdag is de laatste keer dat ik Hui ga zien, want zij gaat Dinsdag niet naar school (de examen uitslag komt de 25e ook op internet te staan) ik ga wel omdat ik wil weten wat ik fout heb gedaan en wat ik kan verbeteren en natuurlijk om mijn certificaat op te halen! Zoals Janet al zei over mijn vorige blog, dat ik alles wel ga missen hier, dat klopt, dat ga ik ook zeker! Het voelt als mijn tweede thuis Catalunya! Altijd als ik hier kom, ook als ik op vakantie ga, heb ik altijd een speciaal en prettig gevoel, I’m home! Rustig maar mensen, mijn hart ligt toch iets meer in Nedeland ;) !

Heb hier zo ontzettend veel geleerd, mezelf veel beter leren kennen & ben er nog weer sterker door geworden. Heb totaal geen spijt dat ik eerder weg ga, ik ben bij mijn eigen punt gebleven en dat is dat ik minimaal 5 maand en maximaal 8 maand zou blijven, nou dan is 7 maand perfect toch?! Helemaal in deze omstandigheden. Ik voel nu heel erg de drang om aan mijn toekomst te werken, dat vind ik op dit moment veel belangrijker dan voor dat ik hier naar toe ging. Tuurlijk, dit is ook weer een leer proces maar ik bedoel dus een opleiding afronden! Ook wil ik in Nederland verder Spaans gaan volgen, de basis heb ik al & vind het een geweldige taal! Op Tv merk ik nu ook wel dat er in zoveel landen en door zoveel mensen Spaans gesproken word.

Ben ontzettend blij dat ik deze unieke kans heb gehad, mijn droom is werkelijkheid geworden, natuurlijk heb ik nog veel meer dromen! Ook om nog weer terug te keren naar Spanje (& natuurlijk op vakantie blijven gaan hier), ik blijf dromen over dit land!



Tot de volgende blog & over 12 dagen ben ik alweer thuis!
Un besito

  • 23 Januari 2011 - 15:38

    Paps:

    Ja een leuk land, en zeker heb je heel veel geleerd, als je dat niet had gedaan had je voor mij nog minstens 12 dagen moeten blijven hihi.

    Je hebt weer heel mooie foto's gemaakt, maar het word tijd dat je een nieuwe krijt die weer veel beter is ook voor nachts ( of die van mij meenemen volgende keer )

    Ja lekker eten maken in spanje dat kunnen ze wel, is erg genieten daar.

    En laat je dromen uitkomen, daar krijg je helemaal geen spijt van...

    Tot on line kusjes, paps

  • 23 Januari 2011 - 17:24

    Silvia:

    Dat is snel!Haha,je maakt eigenlijk te veel mee :) Leuk om een foto van Hui te zien;je had t' al regelmatig over haar gehad en nu heeft ze ook een gezicht.

    Ik krijg helemaal honger van je foto's,oh,ik moet ook nog koken,haha.Je hebt gelijk over die details; de gebouwen zijn meestal erg mooi versierd.Eigenlijk moeten we in nederland ook eens wat meer als een tourist rondlopen,we hebben vast nog veel mooie plekjes niet gezien.

    Geniet nog even van de laatste dagen hier,en tot heel snel!
    dikke kus.

  • 23 Januari 2011 - 17:54

    Jessica :

    @ Pap; Koop jij voor mij een nieuwe, haha ;)
    Als ik thuis ben maak ik wel weer wat lekkere hapjes, mm.
    (heb ook zin in veel dingen die je hier niet hebt)

    @ mam; Haha, ja je hebt gelijk, zei ik laatst ook tegen pap,
    dat ik Barcelona veel beter ken dan Nederland zelf,
    Ben bijv. nooit in Volendam geweest & weet echt niet wat voor een mooie dingen we allemaal in NL hebben!
    Moeten ons landje wel kennen en waarderen ofcourse!
    Ga maar gauw koken dan, haha!

  • 24 Januari 2011 - 11:44

    Annemieke:

    Leuke blog meisie! Ik heb weer helemaal zin om weer naar Spanje te komen en al die lekkere taspas te eten jammie! Kusjes

  • 29 Januari 2011 - 09:36

    Paps:

    De laatste paar daagjes zijn ingegaan meis......

    Dikke poen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Castelldefels

Jessica

Actief sinds 23 April 2010
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 21967

Voorgaande reizen:

21 November 2017 - 05 December 2017

Rondreis Thailand

05 Juli 2010 - 04 Februari 2011

Au pair in Castelldefels

Landen bezocht: