Mam op bezoek! - Reisverslag uit Castelldefels, Spanje van Jessica - WaarBenJij.nu Mam op bezoek! - Reisverslag uit Castelldefels, Spanje van Jessica - WaarBenJij.nu

Mam op bezoek!

Door: Jssc

Blijf op de hoogte en volg Jessica

12 September 2010 | Spanje, Castelldefels

Hola lieve familie en vrienden,

Eindelijk weer een teken van leven van mijn kant,
Dit keer is het weer een lange blog, enjoy!


Zaterdag 21 augustus, de dag voor dat mam aankomt..
‘s avonds had ik een afscheidsfeestje van Sandra & zou ik Hanneke voor het eerst ontmoeten,
Die ging ook gelijk mee stappen met ons en de andere meiden (Sofia & Miia) met z’n 5en dus! Aangekomen in Barcelona hadden we met Hanneke afgesproken bij Placa Catalunya, waar we zo’n beetje altijd met iedereen afspreken. Nadat we ons hadden voorgesteld gingen we gauw op zoek naar een plek waar we nog konden eten rond dat late tijdstip. Uiteindelijk vonden we een broodjes zaak die nog open was aan de Ramblas, EINDELIJK! En (ofcourse) nam ik weer een broodje tonijn, we waren bijna klaar tot de medewerkers ineens het luik naar beneden deden, we keken elkaar aan, help we worden opgesloten, we deden er een beetje lacherig over..al vonden we het wel een beetje vreemd dat ze niks zeiden. Gelukkig zat er ook nog een andere jongen te eten, dus we waren niet de enige. De jongen was inmiddels klaar met zijn eten en wou naar buiten gaan, hij drukte op het knopje het luik ging een stukje omhoog en gelijk weer naar beneden, omhoog en weer naar beneden, erg komisch gezicht. Een medewerker schoot hem te hulp, hij keek ons aan, vragend of wij ook naar buiten wilde, we keken elkaar aan en op het moment dat hij het luik weer dicht wou doen zijn we toch maar snel naar buiten gegaan!

Daarna gingen we richting het strand met de metro, waar meerdere discotheken zijn. Daar hebben we gelijk ge’meet met Sofia en Miia, we besloten eerst naar het ‘white trash’ gedeelte te gaan zoals Hanneke het noemde. We moesten met een trap naar beneden. Daar zou het wel goedkoop zijn om een cocktailtje te drinken, de eerste bar wat ons wel leuk leek kwam er een man naar ons toe, ‘ja we hebben heerlijke cocktails’ een van de andere meiden vroeg ‘hoeveel kosten ze dan?’ ‘ja, dat zeg ik niet’ zei de man. Dus ik gelijk ‘Okay dan gaan we hier ook niks drinken’ en ik liep verder, dacht bij mezelf, we moeten hard zijn! Als hij zo vaag doet! Een paar barretjes verder kwamen we vervelende jongens tegen één begon Sandra te omhelzen dus we zeiden gelijk al let op je tassen Sandra duwde de jongen weg, we liepen verder en ineens sloeg die jongen me op mijn bil, ik draaide me woest om maar hij was al weg. Nu snap ik waarom ze dit het ‘white trash’ gedeelte noemen bah, snel daarna ploften de meiden ergens neer op een terras, ik zat nog steeds vol adrenaline, sinds ik hier ben heb ik nog niet zoiets stoms meegemaakt. we bestelden 4 cocktails en 1 mix, Hanneke en ik probeerden cocktail ‘San Francisco’ hadden we nog nooit gehad, Miia had een Mojito, Sandra sex on the beach en Sofia een mixje. De rekening was 55 euro, 55 EURO, WOW. Dacht dat het hier goedkoop zou zijn? 12 euro per cocktail en niet eens een grote. Belachelijk! Daarna zijn we gauw weer naar boven gevlucht, op naar Opium! Helaas was dat ook 20 euro entree met gratis drankje erbij, maar hier wisten we zeker dat het leuk zou worden. En dat was het! Hele avond gedanst, gelachen en op de terug weg waren Sandra en ik behoorlijk bedroeft in de trein..het zat er echt aan te komen, ze ging bijna naar huis!

Zondag was het dan bijna zover, mam zou om 17.15 aankomen op het vliegveld. Om half 17 nam ik de bus richting het vliegveld, wat een halfuurtje duurde vanaf Castelldefels. Daar aangekomen kon ik gelukkig alles gelijk vinden, ik was blij maar ook een beetje gespannen, hoe zou het weerzien zijn? Ik ging tussen alle mensen staan vooraan bij het hek, zodat ik haar goed kon zien, sms’te mam dat ik aan de rechterkant zou staan van haar uitgang, na 20 minuten kreeg ik een smsje terug, dat het goed was. Na 30 minuten begon ik een beetje moe te worden van het staan en mijn tas & moe om te zien hoe blij alle mensen om me heen waren met de mensen die terug kwamen, ik zat nog vol verwachting te wachten, waar blijft mam nou? Hè hè, eindelijk na 60 minuten gewacht te hebben kwam mam binnen lopen. Super fijn om haar te zien, gelijk knuffelen, kon m’n tranen bijna niet bedwingen (vreugde tranen weliswaar) op zo’n moment besef je toch wel hoe belangrijk de mensen thuis voor je zijn en dat je ze onbewust meer nodig hebt en mist dan je op momenten denkt.

Na een tijd zoeken zijn we aangekomen bij het appartement, hebben we ingecheckt en kwamen gelijk een Nederlands echtpaar tegen, erg vriendelijk, ze houden ervan om veel te praten, haha. Het appartement ziet er goed uit, het uitzicht was wat minder, maar wat wil je? Midden in Barcelona tussen de gebouwen!

Het voelde vertrouwd en eindelijk kon ik fatsoenlijk mijn ei kwijt, soms is het wel moeilijk dat je altijd maar vrolijk moet zijn en moet blijven lachen. Gelukkig had ik de eerste week heerlijk vrij, Anton was nog bij opa en oma. Heb de hele week bij mam in het appartement geslapen, ze merkten er niks van, heb daar gewoon gratis geslapen!
Ons grote avontuur begon gelijk Maandag al, de bel ging (ja we hadden een bel), het was het Nederlandse echtpaar, ze hadden nog spullen voor ons omdat ze Dinsdag zouden vertrekken, dus wij mee naar hun appartement (is van het zelfde bedrijf maar niet in het zelfde gebouw), spullen gepakt en weer terug, in de lift. Eenmaal in de lift bleef de lift ineens vast zitten, huh wat is dit? Met ze vieren in een mini lift, de man begon op alle knopjes te drukken (ik dacht nog, niet doen zo raakt dat ding alleen maar op hol) op zich vond ik het nog best grappig ook omdat die vrouw steeds op de alarm knop drukte en dat maakte heel veel lawaai. Toen ik mam aan keek schrok ik wel een beetje, want ik zag dat zei het allemaal niet zo grappig vond als ik, ze zat in haar handen te ademen om rustig te blijven, gelukkig kwam er al heel snel hulp, en waren we er na 2 minuten al uit. Mam vertelde later dat ze dacht dat we met ze allen zouden stikken in die kleine lift, voor haar gevoel was de zuurstof al bijna op. Voor mij was het raar om mam zo te zien omdat ze normaal altijd heel rustig en cool blijft, maar gelukkig was ik dit keer heel kalm en rustig. En nog een geluk was dat de Nederlandse vrouw van afkomst Spaans is en dus heel goed Spaans kon spreken met de jongen die ons hielp om eruit te komen. Na dit avontuurtje zijn we een paar dagen niet meer met de lift gegaan in ons eigen gebouw (2 dagen ofzo), daarna hadden we onze angst overwonnen en gingen we gewoon weer met de lift, geen enkel probleem gehad!

Dinsdag - Happy birthday to meee! We stonden vroeg op met een heerlijk ontbijtje, chocolade kussentjes (zoals wij ze noemen) met melk en daarna een boterham met kaas en komkommer, heel normaal ontbijt, maar we konden er echt van genieten! Na het ontbijt pakten we de metro richting Parc de la Ciutadella (waar ik al eerder was geweest), mam vond het park erg mooi, heerlijk genieten het zou de minst mooie dag van de week worden qua weer, maar wat was het mooi weer!! Dicht bij het park is een plaatsje genaamd del born, erg leuk met knusse typische Spaanse straatjes, daar belandde we op een terrasje, na het drinken moesten we toch wel even naar de toilet, dus wij naar binnen naar de toilet, moesten we een wenteltrap op een smalle wenteltrap, boven aangekomen was alles heel klein alsof het alleen bedoeld was voor kleine kindjes. De wc’s waren ook heeel klein en smal! Gelukkig maar dat we van die slanke kleine dames zijn ;)! Hierna zijn we terug naar het appartement gegaan, om ons om te kleden om heerlijk uit eten te gaan. Aangekomen in Barcelona hebben we een paar zijstraatjes genomen en zijn we uiteindelijk bij een heel leuk restaurantje aangekomen. En het was heerlijk! Nadat we hadden gegeten zijn we snel naar placa catalunya gegaan want daar hadden we afgesproken met Hanneke en Sandra om iets te gaan drinken voor mijn verjaardag, dat was ook erg gezellig, op een leuk terrasje.

Woensdag avond ben ik terug gegaan naar Castelldefels omdat ik dacht dat ik Donderdag weer moest werken, daar kreeg ik het nieuws dat ik de hele week vrij was. Besloot om de volgende dag weer terug te gaan naar mam. Die avond belde Aldo me op of ik mee naar een terrasje ging met hem en Lucas, dat was erg gezellie! Het werd erg vroeg en ‘s morgens zijn we naar het strand geweest, gelijk fanatiek bezig met beach-tennis terwijl ik maar 3 uur geslapen had, we hielden het erg lang vol de jongens wisselden soms af dus ik was non stop bezig maar het was leuk! Na het inspannen en zweten is het heerlijk om een duik te nemen in de zee, vooral omdat de zee ook niet meer zo koud is. Lucas en ik waren ondertussen in het water Engels en Spaans aan het oefenen, hij kan amper Engels en ik kan amper Spaans dus we legden elkaar uit hoe we dingen moesten uitspreken en wat het betekende, best grappig dat je elkaars taal niet spreekt maar elkaar toch best begrijpt. Om 14 uur had ik afgesproken om verder met haar op het strand te relaxen hier in Castelldefels, heerlijk genieten in de zon, helaas verpestte een dikke vette kever de pret. We gingen terug naar Barcelona!

Donderdag was helaas de laatste dag dat Sandra in Barcelona zou zijn, we zouden ‘s avonds nog even wat gaan drinken, voor de laatste keer. Voordat we iets gingen drinken ben ik met mam naar La fontana Magica geweest, het was super mooi! I’m in love with that fontain! Helaas was mijn batterij van mijn camera leeg toen het net mooi begon te worden, dus besloten mam & ik om als afsluiting volgende week Zaterdag nog een keer te gaan! ‘s avonds kwam Sandra bij mams appartement, met haar vriendje die ze hier heeft, langs om afscheid te nemen, we waren vrolijk, het voelde niet echt alsof ze werkelijk zou gaan..op dat moment beseften we nog niet dat we elkaar heel erg zouden gaan missen.

Zaterdag zijn mam en ik weze stappen in Barcelona, het is heel handig als je over las ramblas loopt voor je ergens heen gaat want dan krijg je allerlei aanbiedingen voor clubs en bars. We raakte aan de praat met een aardige propper, hij wou ons een aanbieding verkopen voor 1 bar en 2 discotheken, maar we raakten aan de praat over wat ik hier deed en dat ik Spaans wil leren, dus hij begon half Spaans half Engels tegen me te praten en dat ik er heel veel aan zou gaan hebben, best grappig. We gingen de straat in die hij ons wees, maar we kregen in die straat een kaartje van een andere bar met een gratis shot en cocktails voor 5 euro, we hadden wel zin in een cocktail, dus we liepen die zijstraat in, het barretje zag er ontzettend chique en gezellig uit en dat was het ook! Erg gezellig en totaal niet duur, ook het eten niet! Dus besloten we om hier volgende week Vrijdag terug te komen om te eten. Daarna zijn we naar City Hall geweest, dat is een discotheek dicht bij placa catalunya. Dit keer was er betere muziek dan normaal, die avond heb ik ook weer een nieuwe vriend leren kennen, Manu heet hij, erg aardige jongen. Altijd handig om meer nieuwe vrienden te hebben!

Maandag was weer M’n eerste werkdag, ’s middags heb ik met mam opgepast, toch wel lekker dat je het even met z’n tweeën kan doen. Al was Anton in het begin erg verlegen tegen over mam, hij was zelfs even zijn tong verloren ;)! We kwamen onderweg naar het speeltuintje Alex en Eva tegen, die gingen boodschappen doen, dat was de eerste ontmoeting, we besloten om samen te eten op Woensdag om elkaar beter te leren kennen. Dinsdag had ik weer lekker een dagje vrij dus kon ik naar mam toe J. Woensdag ook heerlijk vrij geweest en ’s avonds gezellie tapas gegeten met Alex en eva het was erg lekker en we hebben veel gepraat.

Die avond bleef ik bij mam slapen omdat we ‘s morgens vroeg naar een Spaanse school moesten om mij in te schrijven voor een goedkope Spaanse cursus, het is een soort “lotto” je moet geluk hebben om aangenomen te worden. Dus na het inschrijven was het afwachten of ik werd aangenomen om de niveau test te doen, dat zou ik de volgende dag om 21 uur horen. ‘s middags hebben we weer op Anton gepast en gevlogen met zijn vliegtuigje, heb daar ook foto’s van gemaakt, zien jullie eindelijk wie Anton is. Die avond zouden mam en ik uit gaan in Castelldefels dus bleef ze bij mij slapen, in Castelldefels hebben we eerst lekker een bikini (tosti) gegeten en op een terrasje gezeten, daarna zijn we naar mijn favo cocktailbarretje gegaan hier in Castelldefels ‘buddha‘, (heb ik al eerder over verteld en ja, dit keer heb ik foto’s gemaakt) daar liet ik mam zien op de kaart welke cocktail zo bijzonder is, het heet ‘Bam buddha’ we bestelden deze cocktail allebei, en mam was ook echt heel enthousiast, dit is echt mij favoriete cocktail! We hebben het niet al te laat gemaakt want de volgende dag moest ik om half 9 Anton naar Tennis brengen. Na dat ik Anton naar tennis had gebracht ben ik heerlijk weer in bed gekropen.

’s middags zijn we naar Sitges geweest het mooie badplaatsje hier in de buurt, het was ontzettend mooi weer, eerst hebben we wat gegeten in een klein restaurantje, ik had spaghetti wat erg moeilijk te eten was, maar wel heel erg lekker. En mam had ravioli. We hebben ons buikje helemaal rond gegeten en zijn toen rustig door sitges gaan lopen, mam vond het ook ontzettend mooi, op het uitkijkpunt zijn we een halfuurtje heerlijk in de zon gaan zitten, genietend van het weer en van het in Spanje zijn. Lekker relaxen. Na genoten te hebben van het mooie Sitges zijn we terug gegaan richting ons appartement, om ons klaar te maken om te eten bij Sinatra het barretje waar we die week ervoor cocktails hebben gedronken. We besloten om allemaal tapas te nemen en ons te laten verrassen, mmm wat was dat heerlijk! Zaterdag onze laatste hele dag samen hebben we een beetje een lui dagje gehad, voor we weg gingen hebben we heerlijk biefstuk met champignons en patatjes gehad, jammie! ‘s avonds zijn we weer naar die prachtige fontein geweest, het was erg mooi, dit keer stonden we veel dichterbij, heb een heleboel hele mooie foto’s ervan, als je naar Barcelona gaat, is die fontein echt een aanrader! We zijn daarna weer de stad in gegaan, we waren van plan om een ander leuk plekje te vinden, een leuk barretje, we hadden op zich wel een leuk barretje gevonden daar 1 cocktailtje gedronken maar we verlangende toch naar ons oude vertrouwde barretje Sinatra, toch weer daar beland en we hadden nog zo gezegd, dit keer niet!

Zondag moesten we erg vroeg op, uitchecken en richting vliegveld, daar nog wat gedronken en moesten we alweer afscheid nemen, huilen natuurlijk, afscheid blijft hartverscheurend. Ik was al onderweg op de roltrap naar beneden met tranen in mijn ogen tot dat ik besefte dat mam nog een tas van mij in haar handen had, dus ik weer de roltrap oprennen, tegen de richting in, een jongen keek me verbaasd aan, het leek wel net als in een film, ik rennen, rennen en mam bellen, gelukkig daar is M’n tas wel, weer afscheid nemen en toen waren de twee super weekjes echt voorbij! In de bus terug heb ik nog wat tranen gelaten en begon ik pas te realiseren dat Sandra weg is, Annemieke is weg, mam is weg, andere meiden gaan binnenkort weg. Voelde me leeg, verdrietig en alleen.

Probeen z.s.m weer een nieuwe blog te plaatsen!
Un beso!

p.s. we hebben ook nog mont juic bezocht, poble español, la Sagrada familia en meer. Maar weet niet meer precies welke dagen etc!

  • 12 September 2010 - 17:11

    Silvia:

    Wat was t leuk he jess?
    En wat ging t snel....het was ook zo lekker weer,niet te heet en niet te koud.Het was ook zo leuk om weer s met je in een barretje te zitten :)Ik hoop dat ik nog weer een keer bij je langs kan komen!Dikke kus! mam.

  • 12 September 2010 - 17:21

    Papa:

    Nou zeg volgens mij hebben jullie meer coctails gedronken dat iets anders, en heel weinig geslapen, en wat de kosten zijn voor zoon drankje poeh hee, moet ik een jaar voor werken, wat een leuke dingen allemaal gedaan daar, en nu maar beter Spaans gaan leren nie dan, dan kan je je beter verstaanbaar maken en niet alles met die jongen half Engels en Spaans te doen, is trouwens wel handig zo iemand.

    Nou meis weer een heel lang verhaal, leuk om te lezen, als je dat naar een drukkerij doet dan krijg je er een Oscar voor ..

    groetjes kusjes knuffels

    papsie

  • 12 September 2010 - 17:31

    Janet:

    Hoi Jessica,

    Heerlijk hé, dat je je moeder 2 weken bij je had.Dat was zo te lezen geneieten voor jullie allebei! Maar ja, dan doet het afscheid natuurlijk extra zeer. Ik neem aan dat het nu weer beter met je gaat?! Ben je al begonnen met Spaanse les? Dat zal je zeker helpen bij het leggen van contacten.
    Lieve meid, veel plezier gewenst en ik zie uit naar je volgende verhalen.

    Liefs en groetjes,
    Henry, Janet en Silas

    Ps. wat had je weer mooie foto's gemaakt!! We moeten beslist een keer naar Barcelona. Lijkt me een fantastische stad!

  • 12 September 2010 - 17:33

    Jessica :

    Er zijn weer nieuwe foto's bij, nu alleen nog wat van de fontein uploaden!! Liefs

  • 12 September 2010 - 18:03

    @nnemie:

    mooi verslag Jessi, bij de fontein in Barcelona zijn we vorig jaar september ook geweest was erg mooi.
    Ga zo door en maak er ook een boekwerk van. heel veel groetjes doei doei doei

  • 13 September 2010 - 05:11

    Erik:

    Je blijft toch leuke dingen meemaken,echt niet saai :)
    Je gaat zeker weten weer nieuwe mensen leren kennen, en als je zoetjes aan ook beter Spaans kunt praten wordt het alsmaar interessanter omdat je ook met de localo's kunt communiceren.
    Heb je nu alles van Gaudi al gezien wat er in Barcelona is?
    Groetjes! Erik

  • 13 September 2010 - 08:35

    Scal:

    Wat leuk Jes, ik lees allemaal dingen die ik helemaal niet zo uitgebreid heb gehoord!
    Nogmaals gefeliciteerd met je toelating, echt super tof!

    Heb je die foto's van de fontijn ook ergens staan? Ik kan hem iig niet vinden.

    Een fijne week deze week!

    Kus en liefs!

  • 13 September 2010 - 08:41

    Scal:

    Haha, ik zie net de andere berichten. Die stonden er net niet bij bij mij :s

    Maar ik zie iig dat je de foto's van de fontEIn er ook nog op zet ;)

    Knuf!

  • 13 September 2010 - 08:47

    Scal:

    Wauw!! Dat is inderdaad super mooi! Gaan wij daar ook naartie? (a) :D
    De andere nieuwe foto's zijn ook leuk!
    X
    Nu weer naar FB haha ;)

  • 13 September 2010 - 19:57

    Margriet:

    Fijn dat jullie zo hebben genoten. Ik word jalours van die mooie foto's in zomerjurkjes en topjes, vergeet niet dat hier het mooie weer echt al voorbij is. Ik hoop dat je inmiddels je draai weer gevonden hebt en weer zin krijgt in je cursus. Succes! Frank,Margriet en 2 neefjes

  • 18 September 2010 - 09:00

    Dewi:

    Hee Jes!
    Wat een leuk verhaal weer en prachtige foto's! Jullie hebben echt genoten zo te lezen.
    Hier is het alweer herfst dus ik ben wel jaloers, haha!
    Ben je al begonnen met Spaans? Ben benieuwd hoe dat gaat!
    Veel plezier!
    Groetjes Dewi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Castelldefels

Jessica

Actief sinds 23 April 2010
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 21968

Voorgaande reizen:

21 November 2017 - 05 December 2017

Rondreis Thailand

05 Juli 2010 - 04 Februari 2011

Au pair in Castelldefels

Landen bezocht: