Vervolg.. - Reisverslag uit Castelldefels, Spanje van Jessica - WaarBenJij.nu Vervolg.. - Reisverslag uit Castelldefels, Spanje van Jessica - WaarBenJij.nu

Vervolg..

Door: Jssc

Blijf op de hoogte en volg Jessica

21 Augustus 2010 | Spanje, Castelldefels

What happened the last time (geheugen-op-frisser):

We zaten in de metro richting de trein die we moesten hebben naar Castelldefels. Tot er plotseling een man op een metro station de trein in kwam “jullie moeten allemaal de trein uit, nu meteen!”…

Hierbij het vervolg,

…We deden precies wat de man ons zei, snel de trein uit, niet wetend waarom. Op het perron zagen we een grote pluim rook, het was een klein perronnetje, Was er brand? Kwam het uit de metro of kwam het nou uit de in/uitgang van dit station? Vlug keek ik in het rond zoekend naar een nooduitgang, voor het geval dat we niet meer uit de andere in/uitgang konden, ondertussen was de man die ons uit de trein riep aan het rond rennen, kijken bij de metro en kijken waar de rook nou vandaan kwam. Zoals velen van jullie weten ben ik hartstikke benauwd voor vuur (bang). Ik vond geen nooduitgang, gelukkig was ik rustig. Want het leek allemaal niet zo erg te zijn, al hield ik de kant met al het rook goed in de gaten. De metro begon alweer verder te rijden, op dat moment werd duidelijk dat de rook uit de in/uitgang kwam, gelukkig zagen we ook dat de rook niet erger werd en de volgende metro zou over 5 minuten arriveren. Gelukkig, we zitten weer in de metro, weg van de rook op naar de volgende stop “Sants”. Daar aangekomen bleek er nog een verrassing voor ons klaar te staan, namelijk dat we 40 minuten konden gaan wachten op onze trein naar Castelldefels, 40 minuten!! Gelukkig zijn we veilig thuis aangekomen, wat als er echt hevige brand was in de in/uitgang van dat station, waar hadden we er uit gemoeten dan? Op het spoor? Een onzichtbare deur? I have no idea!

De Zaterdag er na ben ik ‘s avonds met Sandra, Sofia (zweden), Sofia (Finland) & Mimi naar discotheek ABC geweest, dat is een beetje buiten het centrum van Barcelona, we moesten dan ook met de auto er naartoe. We gingen met vrienden van de Zweedse Sofia, erg gezellig. & WOUW wat een leuke en mooie discotheek. Daar aangekomen zag je allemaal mensen en auto’s op een hele grote parkeerplaats staan, indrinken en kletsen voor ze de discotheek in gaan, ook wij deden hetzelfde, de achterklep werd open gegooid en het drinken kon beginnen (heel netjes, de jongens die reden dronken niet! Anders had ik nu nog bij de discotheek gestaan wachtend op nuchter vervoer, haha). Heb hier helaas geen foto van omdat Sandra me vertelde dat er een schuimparty zou zijn & ik wil natuurlijk geen kapotte camera, dus had ik mijn camera niet meegenomen. Binnen bleek er geen schuimparty te zijn, maar ik was al helemaal onder de indruk van hoe het er uit zag, het was allemaal in de openlucht, twee tenten, nou ja, 2 afgedekte stukken, dat waren de twee ‘zalen’ voor 1 zaal met latin, r&b en dans muziek moest je een brug nemen om er te komen..over water en bij palmbomen..ultieme vakantie en party gevoel krijg je daar. Ook omdat er totaal geen toeristen waren, alleen Spanjaarden. Toeristen hebben vaak geen auto of weten niet van het bestaan van de discotheek af.

Maandag had ik nog steeds vrij dus Sandra & ik hadden gepland om maar wat ‘sight seeing’ te gaan doen. We besloten naar een park te gaan genaamd: The Parc de la Ciutadella met de ontzettende mooie fontein genaamd Cascade (gemaakt door Josep Fontsère, de fontein is nagebootst van Trevi fontein in Rome het heeft 6 jaar geduurd om dit te bouwen en ook Antoni Gaudi had een kleine bijdrage aan deze fontein). Zie de foto’s hoe prachtig het hier is, denk dat ik dit ook nog met mam ga bezoeken. Zeker de moeite waard als je een keer in Barcelona bent. De terug weg besloten we naar Las ramblas te lopen, ondertussen zag je ook nog mooie dingen, de zon scheen heerlijk en de tropische palmbomen staan overal..mm genieten! Bijna aangekomen bij las ramblas kwamen we nog een toeristische bezienswaardigheid tegen, namelijk het monument van Columbus (zie foto’s). Op las ramblas hebben we gezocht naar postzegels, die vonden we in een zijstraatje, (zie foto) kan ik eindelijk oma op de hoogte houden van mijn avonturen! In dat zelfde straatje hebben we lekker bij een broodjeszaak gegeten & er is een wonder gebeurd, dit keer heb ik geen broodje tonijn gepakt, nee..ik was echt niet ziek! Had zin in wat anders, namelijk warme ham met kaassaus en paprika en pepers (geen hete pepers). Mm was heerlijk! Na veel door Barcelona te hebben gelopen kwamen we op een plek met een gebouw met een gekleurd dak in golven vorm (weet de naam niet, iemand anders misschien?). Het ligt vlak bij een grote weg. “ik heb hier een overval gezien” zegt Sandra “Ja, de tas van een vrouw werd gestolen” en ze begon te vertellen hoe, “er was een vrouw met een ontzettend dure auto, ze had haar ramen naar beneden omdat het lekker weer was, het stoplicht stond op rood, dus ze moest wachten, op dat moment kwamen twee jongens aangerend, gooiden een fles water in haar gezicht, openden de andere autodeur en namen haar tas mee, daarna was de vrouw helemaal beduusd” dus ik gelijk “kon je niks doen? Hoe zagen de daders eruit, hielp iemand de vrouw nadat het was gebeurd” “het ging allemaal zo snel” zegt Sandra “niemand had tijd om iets te doen” “als ze hadden gewild hadden ze ook nog de auto kunnen stelen” dat gaf me toch wel even een naar gevoel in mijn buik, omdat we precies op die plek stonden, het zou je maar gebeuren!

Woensdag avond kwamen Alex, Eva & Anton weer terug vanuit Nederland, ze hadden het erg leuk gehad. Anton wou gelijk weer met me spelen want hij had een nieuw zweefvliegtuigje gekregen, het was 20u, vooruit..nog even een half uurtje naar de speeltuin om met het vliegtuigje te zweven & wat was hij blij en enthousiast! De volgende dag heb ik tot 17 uur opgepast en toen vertrokken ze weer, dit keer niet naar Nederland, maar naar Lleida in de bergen, naar de ouders van Eva. Dus had ik weer het rijk alleen!

Dat weekend heb ik met Sandra doorgebracht, veel stappen, gezellig samen eten en kletsen, bij het zwembad gelegen. Toch leuk om je weekend niet helemaal alleen door te brengen! Donderdag niet uitgeweest, Vrijdag uit, Zaterdag uit, Zondag uit & Maandag tot 3 uur snachts gegeten en gedronken op het strand. Dat was een beetje te veel van het goede, dat kon ik merken want ik was hartstikke verkouden, Zondag had ik zelfs bijna geen stem meer en Zondag avond klonk ik als een man! Erg charmant, NOT! Heb het de laatste paar dagen rustig aan gedaan.

Alex en Eva zouden Dinsdag terug komen zonder Anton die zou langer blijven tot Zaterdag. Dinsdag kreeg ik ‘s avond tegen 22 uur een telefoontje, ja we komen morgen middag. Nou Woensdag rond een uur of 17 waren ze er nog niet en ik had afgesproken met Annemieke voor de laatste keer hier in Barcelona want ze vertrekt morgen ( Zaterdag 21 augustus). We zouden meeten in de trein, zoals de vorige keer. Was leuk om haar weer te zien en lekker in het Nederlands te kunnen kletsen. We waren in eerste instantie van plan om souvenirs voor familie en vrienden van Annemieke te halen in het wijkje ‘el born’ maar die konden we niet vinden. Onder het lopen beseften we beiden dat we behoorlijk honger hadden, we gingen gelijk het eerste restaurantje in die we zagen. Daar bestelden we het toeristische menu, met patatas Bravas (aardappels met mayo en een beetje pittiger rode saus), Gefrituurde visjes, Paella en een groot glas Sangria. Toen we de gefrituurde visjes voorgeschoteld kregen waren we allebei lichtelijk in shock, alle oogjes keken je aan. Hoe moesten we dit nou eten, helemaal of moest er nog iets af? De vrouw die daar serveerde zag dat we aan het klungelen waren dus ze zei: “todo” we moesten het dus helemaal opeten. Na wat twijfelen probeerde ik het toch, het was best lekker. We begonnen er grapjes over te maken en kregen steeds meer moeite om het te eten, Annemieke peuterde ook eerst de oogjes eruit voor ze, ze op at. Nadat Annemieke zei dat ze levend gebakken worden (te zien aan de kronkelingen in de lichaampjes) had ik geen behoefte meer om meer visjes te eten. Gelukkig kwam toen de overheerlijke paella al! (zie foto’s) Na het eten kwamen we bij toeval bij een ontzettend leuk haventje terecht met zonsondergang, het was ultiem genieten, zie foto’s (helaas beetje slecht kwaliteit door verkeerde instellingen). Op de terug weg naar huis kreeg ik een smsje van Eva, ze zouden nog 1 nachtje blijven en dus Donderdag terug komen.

Inmiddels zijn ze alweer thuis en ben ik dit aan het typen. Morgen ga ik Hanneke een nieuwe nederlands meisje ontmoeten en ‘s avonds gaan we met alle meiden stappen, voor de laatste keer met Sandra, als een soort afscheidsfeestje (ze gaat volgende week vrijdag 27 augustus weg), ga haar missen! Heb veel tijd met haar door gebracht en het is een ontzettende leuke meid! Gelukkig gaat ze Dinsdag avond ook nog mee op mijn verjaardag, dan gaan we naar Mont Juic. Naar de prachtige gekleurde fonteinshow! Kan mam haar ook gelijk ontmoeten. Gelukkig ben ik vrij tot Woensdag dus kan ik de eerste dagen alleen genieten met mam & daarna met Anton erbij. Er komt wel weer een blog als mam weer terug naar huis is. Dan heb ik vast weer genoeg te vertellen!

Nog even wat weetjes voor de liefhebbers:

- Vind je rode wijn niet te lekker/te sterk of heb je last van je keel? Mix het met Cola.

- ‘s nachts kom je hier veel verkopers tegen op straat, ze verkopen over het algemeen bier,
Maar ook water, cola of Fanta. Alleen is het eigenlijk illigaal om op straat te drinken, net als in Nederland. Iedereen doet het hier wel trouwens!!

- Wat ontzettend heerlijk is, is gebakken pruim met bacon erom heen, mmm!!

- weetje waar ik echt rijk mee ga worden hier? Als ik iedereen die met me op de foto wil, geld zou gaan vragen.. Er willen zoveel met je op de foto, kan geen nacht uit gaan zonder dat iemand het vraagt.


Dit was het voor nu..

Adios liefjes,
Un Beso


P.s. Heb op dit moment problemen bij het uploaden van de foto's dus probeer het een andere keer weer. Enjoy die ene foto die er staat ;)


  • 20 Augustus 2010 - 22:21

    Erik:

    Wat ben je populair :) En wat schrijf je leuk!

    Blijven doen :)
    Liefs Erik

  • 20 Augustus 2010 - 22:25

    Jessica :

    Haha, dank je wel!
    De foto´s komen er snel bij,
    het uploaden duurt alleen even ;).

    Liefs!

  • 20 Augustus 2010 - 22:32

    @nnemie:

    ik vind 't hartstikke leuk je verslag, lijkt wel een boek.

    liefs en kusjes Uit Eijsden

  • 20 Augustus 2010 - 22:35

    Paps:

    Leuk dat allemaal te lezen, en jammer van de foto's, volgende keer kijken of alles goed staat voor je foto's gaat maken.
    Jammer dat ik er niet bij ben met je verjaardag, maar dat maak ik wel goed.
    Veel plezier met de meiden morgen, en een leuke tijd als mama daar is.

    Kusjes papsie

  • 20 Augustus 2010 - 22:38

    Jessica :

    Dankjulliewel schatjes!
    Komt goed pap ;)

    dikke kus en knuffel!

  • 20 Augustus 2010 - 22:40

    Janet:

    Hai Jessica,
    meid, wat maak je veel mee!!! Je weet het ook nog allemaal zo te beschrijven dat wij haast het gevoel krijgen er gewoon bij te zijn. Nog een paar dagen en je moeder is bij je en dan kan zij al die mooie plekjes met jou bezoeken die je zo levendig beschreven hebt. Moet toch ondanks al die mooie avonturen fantastisch zijn om even lekker met je moeder te zijn. Geniet maar van die 2 weken die ze er is!!
    Dag meissie!!
    Groetjes van ons allemaal!

  • 20 Augustus 2010 - 22:55

    Silvia:

    Haha,dat visjes verhaal,had ik nog niet gehoord,dapper hoor dat je doorgegeten hebt.
    Heel leuk verhaal weer!
    tot heel gauw!
    (K) mam

  • 21 Augustus 2010 - 07:44

    Chris:

    Jess met een whisky stem ;) had je eigenlijk een geluidsfragmentje van moeten posten hihih

    en de ene fot die er staat toppie meid

    -xxx-

    zoals ik al zei Njoy your time en weekend

    'we' keep following you

  • 21 Augustus 2010 - 07:53

    Annet:

    hey jess,
    je hebt het goed naar je zin daaro.fijn hoor!ja en wat ze in het buitenland soms eten ,is onvoorspelbaar en het is vaak ook nog een delicatesse.maar voor hun is boerenkool met worst natuurlijk onsmakkelijk.je schrijft geweldig mooi.ga zo door.pas goed op je zelf ,geniet ontdek en tot de volgende story!kus!

  • 28 Augustus 2010 - 10:42

    Marlies(tantje):

    mooi verslag schat is net of we erbij zijn. gezellig. hoop dat je veel plezier met mamma hebt. tot volgende keer maar weer. gr xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx marlies.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Castelldefels

Jessica

Actief sinds 23 April 2010
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 21969

Voorgaande reizen:

21 November 2017 - 05 December 2017

Rondreis Thailand

05 Juli 2010 - 04 Februari 2011

Au pair in Castelldefels

Landen bezocht: