Keeping you updated.. - Reisverslag uit Castelldefels, Spanje van Jessica - WaarBenJij.nu Keeping you updated.. - Reisverslag uit Castelldefels, Spanje van Jessica - WaarBenJij.nu

Keeping you updated..

Door: Jssc

Blijf op de hoogte en volg Jessica

05 Augustus 2010 | Spanje, Castelldefels

Hola a todos,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb geplaatst,
Jullie raden wel waarom, druk druk druk en meer mensen leren kennen (gelukkig)!
Hier is ie dan eindelijk, “veel” lees plezier!

Inmiddels heb ik Sandra ontmoet (uit Zweden), het is een erg leuke meid, ze praat veel..Handig als je even niet meer weet wat je moet zeggen ;) zij praat wel verder! 20 juli was de eerste keer dat we elkaar zagen, beetje onwennig in het begin..maar al gauw voelde het erg vertrouwd! We hebben lekker in een ijssalon gezeten hier in Castelldefels. Het klikte zo goed dat we inmiddels al heel veel hebben afgesproken, lekker geshopt hier in het winkelcentrum L’Anec Blau , naar het strand, terrasjes pakken, stappen in Barcelona en stappen in Castelldefels. Het is alleen jammer dat ze (waarschijnlijk) maar tot eind augustus begin september blijft. Zaterdag 24 juli heb ik Annemieke leren kennen (Nederlands), we hebben lekker gewinkeld in Barcelona, ook met haar klikte het gelijk goed. Gewoon lekker Nederlands praten! Helaas blijft zij ook maar kort, namelijk tot 21 augustus!

Vrijdag 23 juli ben ik voor het eerst uit geweest, samen met Sandra, naar Barcelona. Daar hadden we afgesproken bij een café genaamd Zurich met 3 andere dames en twee heren. We zijn begonnen op een terras, beetje kletsen, zelf had ik het meest contact met Sandra en Ewelyn op dat moment, toevallig allebei Zweeds! Je zit allemaal in hetzelfde schuitje, dat schept toch een band, iedereen is ook opzoek naar vrienden. Nadat we op het terras hadden gezeten zijn we naar een bar gegaan, om daar weer verder te kletsen, we werden al steeds meer een groep. De twee heren waren overigens alleen op vakantie, 1 daarvan was de broer van Sofia, een Fins meisje. Na de bar zouden we naar Music Hall gaan een discotheek, daar binnen raakte we 1 meisje kwijt en de jongens kwamen niet binnen, dus het was een gesplitste groep. Wij hebben een uur lang rondjes gelopen in de discotheek, zoekend naar Klara. We hebben haar niet gevonden en konden haar ook niet bereiken. We namen aan dat ze inmiddels wel bij de geweigerde groep was, dus wij gingen ook weer naar buiten. Want de disco was ook niks aan, geen leuke muziek en een DANSvloer vol met mensen die stil staan. Haha. Buiten moesten we erg lang wachten op de andere groep, toen ze er eindelijk waren zagen we geen Klara en zij dachten dat Klara bij ons was. Niet dus. Gelukkig konden we haar daarna bereiken en zij had het heel leuk haha. Nadat we allemaal ’herenigd’ waren, waren we zo ver ‘ingekakt’ dat Sandra en ik besloten om terug te gaan met de nachtbus.

In de nachtbus dachten we heerlijk rustig te kunnen zitten, maar dat viel even tegen zeg. Er kwamen 3 mannen aan de andere kant van het gangpad naast ons zitten. Eén daarvan was ontzettend irritant, niet alsof hij ons wilde versieren of zo (gelukkig) maar alsof hij een kind van 3 was. Hij deed vliegtuigen na, wilde de hele tijd onze aandacht, hij had het over muggen en die werden tijgers en over illegale papieren, hij zei allerlei domme dingen en sprak niet goed engels, eerst kon je er nog even om lachen maar als het een uur lang zo gaat, lach je niet meer, nou..ik in ieder geval niet, Sandra kon haar lach niet inhouden. Toen ik achterom keek, zei hij ook nog: Nee de politie volgt je niet. Hij kon het ook totaal niet hebben dat ik op een gegeven moment nergens meer op reageerde en niet moest lachen. Gelukkig liet hij me, na een tijd proberen, met rust. We kwamen steeds dichter bij Castelldefels, ik begon het een beetje benauwd te krijgen, ‘ze zouden toch niet ook in Castelldefels eruit moeten?’ want Sandra moet nog een stuk verder en ik stap daar alleen uit. Gelukkig was dat niet het geval, EINDELIJK gingen ze eruit. Pff, wat een rust!!! Na een paar minuutjes zie ik ineens het rijbewijs van die irritante vent liggen, NEEE, die heeft hij dus verloren! (ik dacht nog even dat het zijn paspoort was maar dat was gelukkig niet zo). Dilemma, wat moeten we doen..? naar de politie brengen, aan de buschauffeur geven of zouden het echt illegale papieren zijn? Het was trouwens een man, 39 jaar oud, van Marokkaanse afkomst en woonachtig in Frankrijk. De buschauffeur zei dat er niks zou gebeuren als we het aan hem gaven. Dus nam Sandra het mee, ze zou het aan haar buurman geven, die politieman is. De politieman zei dat de papieren er wel fake uitzagen, Sandra had de keus, omdat hij niet aan het werk is wou hij het door de handen zien, want als hij de papieren inneemt en ze blijken nep te zijn, heeft die man een groot probleem. Maar ja, wat als de papieren wel echt zijn? Dan heeft hij z’n rijbewijs niet. Ze besloot het mee naar huis te nemen. Waar ze, ze nog steeds heeft..Ze wil er graag vanaf en gaat het waarschijnlijk toch aan de politie geven.

Verder hadden we vorige week bezoek van vrienden van Alex, Eva & Anton uit Nederland. 2 volwassenen met 2 kinderen. Hele aardige mensen en lekker dat je gewoon Nederlands met ze kan praten. Ze bleven 3 dagen en 2 nachtjes slapen. Ik sliep naast de kids in de werkkamer van Alex, de 2 Volwassenen sliepen in mijn kamer. Pff, best vermoeiend en druk met zoveel mensen en vooral druk met drukke kindjes! Ze hielden het wakker blijven ook erg goed vol! Zag er van te voren een beetje tegen op, dat de kinderen naast me sliepen en ik eigenlijk niet zo veel privacy zou hebben, maar dat viel allemaal reuze mee! De tijd vloog voorbij. (je was ook non-stop bezig, haha)

Het laatste weekje van Anton’s zomerschool is inmiddels ook voorbij, ik dacht dat ik daar blij mee moest zijn, maar het blijkt dat het toch wel zwaar is de hele dag met zo’n ventje bezig zijn met veel energie! De hele maand augustus is hij hele dagen thuis. Op zich is het best te doen als het lekker weer is, alleen zoals gisteren (4 augustus), regende het de hele ochtend en middag, dus we konden niet zwemmen, naar de speeltuin, niet naar buiten dus. Hele dag binnen gespeeld (& dat vind hij zelf ook niet zo leuk). Ach alles komt uiteindelijk wel weer goed :)!

Vandaag moest Eva weer beginnen met werken, ze werkt als stewardess, bij Iberia. Als ze weg gaat is ze 3 of 4 dagen weg. Ze doet internationale vluchten, hiervoor deed ze alleen vluchten binnen Europa. Vanmiddag zijn Alex & Anton ook vertrokken richting Nederland om familie van Alex te bezoeken, ze komen a.s. Dinsdag of Woensdag weer terug. Dus heb het huis 5 daagjes voor mezelf, heerlijk! Heb al wat plannen gemaakt, ook om meer dingen te bezichtigen, op zich zie je hier overal om je heen al veel mooie dingen, maar wil natuurlijk nog veel meer zien en te weten komen. Ben echt weg van Spanje, nou van heel Spanje kan ik eigenlijk niet zeggen want ben zo goed als alleen maar naar gebieden in Catalonië geweest. Wat trouwens ook een leuk plaatsje hier in de buurt is, is Sitges. Mooie stranden (wel vol met mensen) Schoner water dan hier in Castelldefels. Als je er met de auto naar toe gaat heb je een hele mooie weg door de bergen en langs de zee. Het plaatsje zelf heeft veel oude gebouwtjes, Ook aparte en grappige huisjes om te zien, Een uitkijk punt over zee, rotsen, als je de ene kant op kijkt zie je strand en de andere kant zie je een haventje. Toch super dat ik bij zoveel mooie plaatsjes & dingen in de buurt “woon” ?! (zijn jullie al jaloers ;)) (ook op het zonnetje?).

OJA, vandaag zit ik hier ook al precies een maand! Best snel gegaan, het scheelt wel dat je veel bezig bent, dan sta je niet zo stil bij andere dingen. Daar heb je dan geen tijd voor ;). Ook is het fijn dat internet bestaat, zo kan ik, als ik wil, elke dag met iemand praten via msn of skype of zo. Voelt thuis toch nog een beetje dichtbij!

Afgelopen weekend was trouwens ook erg leuk (ik vlieg van het ene onderwerp naar het andere en van de toekomst in het verleden, maargoed..dan hebben jullie ook afwisseling bij het lezen ;)), Donderdag avond ben ik met Sandra uit geweest, voor het eerst hier in Castelldefels, (dicht bij het strand, ik leef meer aan de kant van het Centrum.) Eerst lekker op een terrasje gezeten, daarna flink zoeken waar we naar binnen zouden gaan. Uiteindelijk zagen we een barretje waar al aardig wat mensen binnen waren, dus zijn we daar maar naar binnen gegaan, gelijk de goede uitgekozen want dit blijkt het duurste barretje qua drank te zijn (in Castelldefels), 7 euro voor alleen maar Malibu met ijs?! (wel vol glas, maar toch). Binnen bleken er ook veel iets oudere mensen te zijn, goede muziek, erg gezellig. Al gauw kwamen wat oudere Spaanse jongens op ons af (ofcourse because we are blonde), beetje kletsen, gelukkig vooral met Sandra omdat zij Spaans kan en ik niet! Pfieuw! ‘Zijn jullie Nederlands’ Hoor ik ineens een stem zeggen, “hee, dacht ik, dat komt me bekend voor” (even omschakelen van Engels naar Nederlands) EEN NEDERLANDER, haha. ‘ja’ zeg ik ‘ik wel, zij niet, ze komt uit zweden’ zeg ik over Sandra. ‘Ja, ik denk even vragen omdat jullie blond zijn en veel Nederlanders zijn wel blond’ zegt hij. Haha, goed gegokt dus! Het was overigens een oudere man, heel erg vriendelijk, geen gekke bedoelingen, beetje dronken, maar erg behulpzaam. Hij is Piloot bij Vueling, misschien in de toekomst goedkoop reisje Nederland? Haha. Woont al heel wat jaartjes hier in Castelldefels. Hij was daar op stap met wat stewardessen en andere piloten. Hij vertelde me over dat er ook een barretje is met nederlandse mensen die daar werken & belgen..hij zou me wel een keer voorstellen etc etc. Het was al een heel stuk gezelliger, de leeftijden werden meer gemengd & met verschillende mensen praten. Weer werd ik aangesproken, dit keer in het vloeiend Engels, ik dacht dat het weer een Nederlander zou zijn, maar dat was hij niet. Het was een Spaanse jongen uit Madrid, hij leek niet 100% Spanjaard..dat klopte..want, hij heeft een Spaanse moeder & Ierse vader, hij heeft 12 jaar in Engeland gewoond, vandaar dat hij zo goed engels spreekt. Het was een ontzettend gezellig en spontane jongen, hij had ook nog een vriend, ook hele aardige gozer, kon alleen niet veel Engels, dus hij praatte vooral met Sandra. Af en toe kwam de Nederlandse man checken of ik wel ok was, leek wel alsof hij zich ineens een beetje verantwoordelijk voor me voelde. Hij zei ook ‘veel Spanjaarden hebben interesse in jullie ook omdat jullie blond zijn, maar pas wel op!’ Het was een leuke avond, de jongens hebben ons een leuke discotheek gewezen, waar we met z’n vieren heen zijn gegaan, daar binnen waren we gelijk in tweeën gedeeld omdat hun daar zoveel mensen kennen (ja, ook die jongen uit Madrid..hij en zijn familie hebben hier een vakantiehuis/appartement in Castelldefels waar ze ieder jaar komen). Wij zijn maar een beetje gaan dansen, wat best moeilijk ging, er waren zoveel mensen en er liepen steeds mensen langs. Na een tijdje was het groepje aangevuld tot 3 alleen de Spaanse vriend van Jose (jongen uit Madrid, je spreek het uit als Gosé) was er niet bij. Jose wou ons laten zien dat je zo uit de discotheek op het strand stapte en daar kon gaan chillen/relaxen, maar helaas het regende! Vandaar dat het dus ook zo druk was binnen!

De Vrijdag er na ben ik weer uitgeweest, dit keer zonder Sandra. We hadden eigenlijk een verjaardag van Sofia in Barcelona we zouden tapas gaan eten met wat meiden en daarna naar een bar + discotheek. Maar ik dacht dus dat de verjaardag niet door zou gaan, dat bleek later dus anders..Had inmiddels met Annemieke afgesproken om in Castelldefels te gaan stappen ..Ik schrok van m’n telefoon, omdat ik niet vaak onverwachts word gebeld op mijn Spaanse nummer, het nummer wat in beeld stond kende ik ook niet, na even twijfelen pakte ik op. Het was Sofia, de jarige jet. Ze had m’n nummer via Sandra gekregen. Er was niemand komen opdagen op haar verjaardag, iedereen had wat anders & nu stond ze daar, alleen, in Barcelona, vond het zo ontzettend zielig, als mij zoiets zou overkomen zou ik me echt rot voelen. Ik nodigde haar gelijk uit om hier in Castelldefels te komen stappen, dat leek haar wel leuk! Uiteindelijk hebben we toch nog wat tapas gegeten, mojito met teveel ijs gehad (wel lekker) & een bar in geweest waar we jongens hebben leren kennen, 2 spraken engels en 1 niet, daarmee zijn we naar een Karaokebar geweest en hebben we de hele avond gezongen & erg gelachen. Had Sofia toch nog een leuke verjaardag, gelukkig.


Tot slot nog wat.. WEETJES:

- Uitgaan begint in Spanje erg laat, 2 uur beginnen de discotheken ongeveer. Daarvoor kun je in een bar gaan zitten met vrienden, op het strand of gewoon thuis.

- ‘De’ versiertruc hier is om een meisje: Shakira te noemen. Dat heb ik namelijk 2 keer gehoord en 1x Jennifer Lopez..euhh, ik lijk niet eens op hun? Doei! Haha.

- Castelldefels heeft een van de grootste en breedste stranden van Spanje, misschien wel DE grootste.

- Als je verteld dat je uit Nederland komt beginnen ze als eerst over de finale van het WK, om moe van te worden soms! Gelukkig niet iedereen maar wel bijna iedereen.

- Jongetjes van rond de twee gaan gewoon naast je handdoek staan te plassen op het strand, haha.

Helaas niet zo veel weetjes, omdat ik er wat ben vergeten :$!
Komen wel bij m’n volgende blog!


Sorry dat ik alles zo uitgebreid vertel, vind het gewoon leuk om zoveel mogelijk te vertellen!
Ook leuk voor mezelf, om later terug te lezen .


Besos vanuit Castelldefels!

  • 05 Augustus 2010 - 16:30

    Chris:

    Oh kijk je bent je gelukkig goed aan het vermaken in je vrije tijd. En al vriendinnen gemaakt ook toppi

    rijk alleen netjes hoor

    een groep niet de disco binnen? waren die op flipflops en korte broek ofzo?? (of waren ze al dronken?)

    ja idd das wel lullig dat zij helemaal alleen in Barcelona staat en de rest niet kon... heb je lief gedaan om haar bij jullie uit te nodigen en beetje verjaar vieren

    -xxx- and have fun

  • 05 Augustus 2010 - 16:35

    Annemie:

    wat een verhaal, maar wel leuk om te lezen wat je zoal allemaal meemaakt.
    Ga zo door, heb je een heel boekwerk tegen t einde.

    Groetjes @nnemie.

  • 05 Augustus 2010 - 16:52

    Papa:

    Jeeee, heeeeee wat een verhaal, heb me er goed de tijd voor moeten nemen.

    Gose, ja die moet maar mee oleeeee oleee

    Heeft die meis toch nog een leuke verjaardag gehad, en gezelligge avond in castelldefels met zingen drinken lachen en kletsen, goed zo meis.

    Je mag wel opslag gaan vragen als je daar uit wil gaan 7 euro voor een drankje, heb je hier een fles vol van, zal er wel een paar opsturen.

    En zo zie je maar weer dat je best snel kennissen maakt daar, ook die piloot van Nederland, en aardig dat die een beetje bezorgd over je was heel aardig.

    nou meis ik hoor en zie en lees wel je volgend verhaal weer.

    Kusjes papsie

  • 05 Augustus 2010 - 16:54

    Jessica :

    Thanks voor jullie leuke en lieve reacties elke keer weer!
    Echt prettig om te lezen :D

    Besos

  • 05 Augustus 2010 - 18:04

    Scal:

    :D Wat een belevenissen! Gezellie hoor!
    En zie ik daar nu ook een kleurtje verschijnen? ;) Je ziet er goed uit in ieder geval!

    Krijg je rond je B-day wel vrije tijd als Anton dan hele dagen thuis is? Of gaat mama dan meehelpen oppassen? Haha

    Nou Shakira, fijne aaf alvast en geniet van de komende vrije dagen!

    Spreek je snel!

    Kus je Zoes X x x x

  • 05 Augustus 2010 - 19:22

    Marlieke:

    Heey lievste Vtols [L]..

    Leuk om te lezen dat je het daar zo gezellig hebt :-D!
    En dat het ook steeds leuker wordt.. :-)!
    Vind het leuk en fijn om te lezen wat je daar zoal meemaakt & wat al je plannen zijn! Doet me goed meis!
    Heel veel plezier nog de komende tijd!
    Leuke weetjes dit keer btw ;-)!

    Ben benieuwd naar je volgende blog :-)!!

    Veel liefs, xxx, Je vtols!

  • 05 Augustus 2010 - 21:46

    Silvia:

    Ooh meis,ik zat te POPELEN om een nieuw blog van jou.Ik vind t ZO leuk om ze te lezen! Ik had je bijna gevraagd:waar blijft je volgende verhaal?!maar ik wou je ook niet pushen,lol.

    Meid,wat een avonturen beleef jij daar in t verre,gezellige spanje.Erg leuk dat wij op deze manier daar een soort van deelgenoot van kunnen zijn.

    Lieve schat,geniet van je vrije dagen,en dikke kus en knuf van je mam.DOEI!!(lekker Hollands he?)

  • 12 Augustus 2010 - 10:31

    Marlies(tantje):

    hay schat gelukkig gaat alles goed en heb je ook plezier, ga zo door lukt wel ben trots op je xxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 16 Augustus 2010 - 07:47

    Janet:

    Hoi Jessica,
    Een wat late reaktie van deze kant maar dat komt door onze vakantieverplichtingen van de afgelopen weken (hi, hi).
    Leuk en fijn om te lezen dat je de afgelopen weken heel wat hebt ondernomen en hebt beleefd. Ook al aardig wat mensen leren kennen lees ik. Nog een klein weekje en dan komt je moeder je een tijdje gezelschap houden. Het kan niet op!
    Nou Jessica, ik zie uit naar je volgende verhaal (hopelijk heb je daar nog tijd voor naast al jouw sociale en andere verplichtingen). Heel veel lieve groetjes van deze kant.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Castelldefels

Jessica

Actief sinds 23 April 2010
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 21964

Voorgaande reizen:

21 November 2017 - 05 December 2017

Rondreis Thailand

05 Juli 2010 - 04 Februari 2011

Au pair in Castelldefels

Landen bezocht: