Eén week alweer! - Reisverslag uit Castelldefels, Spanje van Jessica - WaarBenJij.nu Eén week alweer! - Reisverslag uit Castelldefels, Spanje van Jessica - WaarBenJij.nu

Eén week alweer!

Door: Jssc

Blijf op de hoogte en volg Jessica

11 Juli 2010 | Spanje, Castelldefels

Hai hai,

Hier weer een berichtje van mij!

Heb er alweer bijna een weekje op zitten, tot nu toe gaat de tijd best snel. Alleen wel jammer dat ik nog niet echt vrienden heb hier, want dit weekend heb/had ik vrij maar kon dus niet heel veel doen. Heb wel 1 vriend in Barcelona wonen, maar die kon dit weekend niet!
Die zie ik volgend weekend ! Heb al wel contact met 2 meisjes uit Nederland, alleen komen die pas in augustus. Gisteren heb ik lekker rustig aan gedaan, Alex & Eva hadden bezoek van vrienden, met een vriendje van Anton erbij! Hele aardige mensen, uitgebreid gegeten (‘s middags!) & baileys gedronken + bingo gespeeld..was erg gezellig! (waren ook Nederlands/Spaanse mensen, kon dus gewoon met ze communiceren).

Rond een uurtje of 18 ben ik 1,5u/2u door Castelldefels gelopen daar heb ik ook foto’s gemaakt..
Alleen nog geen foto’s van het centrum & het strand. Dat komt allemaal nog wel!
Was wel fijn om alles even rustig alleen te verkennen.


Een aantal weetjes:

- I.p.v. boter op brood eten Catalanen tomaat, drukken op je brood (schil gooi je daarna weg), met olijfolie en een klein beetje zout. Heel lekker met bijv. ham!

- Catalanen voelen zich geen Spanjaarden maar gewoon Catalanen, daarom zijn veel Catalanen vanavond ook niet voor Spanje maar voor Nederland!!
Dat verschilt wel per persoon, want die vriend van mij is wel voor Spanje!

- De halve finale van Nederland is bekeken door 12 miljoen mensen in Nederland.. terwijl er 16 miljoen wonen (veel mensen dus). In spanje is er door 14 miljoen mensen naar halve finale gekeken van Spanje terwijl er ruim 40 miljoen mensen wonen in Spanje(imiddels al bijna 46 miljoen?). Wat zijn wij Nederlanders toch eensgezind en gezellig ;).

- Doordat Catalanen zich een beetje afzetten tegen het Spanjaard zijn is er ook veel strijd als Real Madrid - FC Barcelona tegen elkaar spelen. Of als het tussen hun gaat om de winst (dit jaar is Fc Barcelona landskampioen geworden..maar dat wisten jullie vast al wel). Dit gaat trouwens niet gepaard met gevechten! Je kunt hier rustig met het hele gezin voetbal kijken!

- Ze houden hier toch vaak wel een siesta, meestal van ongeveer een uurtje & alleen in de zomer. De werktijden worden ook op het zomerse klimaat aangepast! Werken ze normaal van 9 tot 18, dan nu van 8 tot 15u ofzo.

Binnenkort komen er nog wel meer weetjes ;)


Vrijdagmiddag heb ik eindelijk Eva ontmoet, gelijk veel gekletst. Toch wel fijn een vrouw in huis waar het mee klikt! We zijn rond 17u naar het strand geweest en daarna naar het centrum. Daar heb je een plein La placa waar allemaal kindjes altijd voetballen, heel leuk gezicht! Daar heb ik ook gevoetbald met Anton. Verder die avond niet veel meer gedaan.

Vandaag een rustig en warm dagje, net zo als in Nederland!
Vanavond speelt Nederland - Spanje de finale. Hoop echt dat Nederland wint! Dan kunnen we de Spanjaarden gek maken, haha! Anders krijgen wij het nog zwaar hier in Spanje, ben ik bang! ;)
Zou vanavond eigenlijk naar een heel groot plein gaan Pablo Español heet dat geloof ik, waar heel veel Nederlanders gaan kijken naar de wedstrijd (Spaanse televisie is er bij). Helaas moet ik oppassen (zij gaan er wel heen). Nu ga ik lekker met pap via skype kijken, allebei de tv aan en skype aan! Samen juichen! Haha. Heb mijn oranje Beessie al klaar liggen!

Na vanavond laat ik jullie wel weten hoe het hier is geweest!!
Besos (kusjes).

  • 11 Juli 2010 - 13:55

    Silvia:

    Ik verheug me nu al op nog meer verhaaltjes (eh,blogs)van jou,een plezier om te lezen! Leuke tips,wordt dat een vaste rubriek?;)Luv you! XXX

  • 11 Juli 2010 - 14:03

    Jessica :

    Haha, gelukkig maar :D!
    Tips? het zijn meer weetjes, de eerste kun je inderdaad ook zien als tip.
    Probeer wel zo vaak mogelijk weetjes er in te doen, maar als ik niks nieuws heb geleerd word het moeilijk ;).

    Besos!

  • 11 Juli 2010 - 14:40

    Erik:

    Hoi, heb je een eigen balkon? Dat even naar aanleiding van je foto's, geinig om te kunnen zien hoe alles daar is. Leuke kamer heb je sowieso en dan dingen als een inloopkast!
    Zo'n parkje dat zie je in Italie ook veel, en het leeft er zo lekker. Wow die bloemen overal, echt een vakantiegevoel.
    Fijne wedstrijd en tot spreeks!

  • 11 Juli 2010 - 16:22

    Papsie:

    Hoi meis,

    Ik heb de foto's bekeken en lijkt mij een mooi plaatsje waar je bent.
    En inderdaad het gaat best snel morgen ben je er al een week, en moet zeggen je ziet er goed uit, en vanavond ben jij een van de Nederlanders die is Spanje de finale mee gaat maken dus laten we hopen dat het een nederlandse finale word door de straten van Castelldefels met jou voorop.

    En goed van je dat je sites hebt gevonden met nog meer meisjes die au-pair zij en ook nog in de plaats en dicht bij waar jij bent, ik wens je een heel fijne avond veel voetbal plezier en hoor heel snel van je. kusjes pappie

  • 11 Juli 2010 - 16:50

    Scal:

    Ola Hermana!!

    Wat leuk, het is inderdaad een goeie om die weetjes er in te houden!!
    Het ziet er daar heel gezellig en kleurrijk uit, ik word er zelfs hier al vrolijk van haha! ;)
    Wat fijn dat het meteen zo gezellig is en dat je een klik hebt, dan voel je je ook veel sneller thuis!
    Als Nederland wint zal het daar dus ook een groot feest zijn gelukkig. Kun je ook filmpjes op je site zetten?
    Ik vind het heel leuk om te zien hoe het daar is, dan kunnen we hier ook het sfeertje proeven waar jij in zit :)

    Nou meis, heel veel plezier met renie tijdens de finale!! Zit je al een beetje in de spanning?

    Hoor snel weer van je!!

    Liefs en een dikke kus!

  • 11 Juli 2010 - 16:51

    Annemie:

    hoi Jessi,
    Die weetjes zijn erg leuk,
    je foto's ook, leuk om vanmiddag ff geklets te hebben.
    veel plezier vanavond.groetjes

  • 11 Juli 2010 - 18:48

    Janet :

    Wat een mooie foto's Jessica. Je bent niet alleen fotogeniek maar ook nog een goede fotograaf!!! Als je die beelden ziet krijg je gelijk een vakantiegevoel vooral door die prachtige bloemen en de Spaanse huisjes. Die "weetjes" is ook een goed idee. Zo leren wij ook nog wat (hi, hi).
    Nou lieve Jessica, tot mails.
    Liefs, Janet, Henry en Silas

  • 12 Juli 2010 - 07:20

    Chris:

    Mooie foto's Jess toppi


  • 15 Juli 2010 - 13:35

    Paps:

    Hoi, lieverd,

    Straks lekker weekend je eerste afspraakje voor een terasje, zaterdag lekker uit gaan gezellie, nou wens je heel veel plezier in het weeken en geniet er lekker van,

    Poenekes papsie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Castelldefels

Jessica

Actief sinds 23 April 2010
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 21951

Voorgaande reizen:

21 November 2017 - 05 December 2017

Rondreis Thailand

05 Juli 2010 - 04 Februari 2011

Au pair in Castelldefels

Landen bezocht: