Adiós España, Hola Holanda - Reisverslag uit Castelldefels, Spanje van Jessica - WaarBenJij.nu Adiós España, Hola Holanda - Reisverslag uit Castelldefels, Spanje van Jessica - WaarBenJij.nu

Adiós España, Hola Holanda

Door: Jssc

Blijf op de hoogte en volg Jessica

03 Februari 2011 | Spanje, Castelldefels


Vandaag (Donderdag 3 februari) was mijn allerlaatste ‘hele’ dag hier! Morgen is het tijd voor afscheid en een warm welkom.

De laatste tijd weet ik niet zo goed wat ik moet voelen, moet ik blij zijn omdat ik naar huis ga of juist verdrietig omdat ik Anton, Spanje en de familie vaarwel ga zeggen? Tuurlijk ben ik blij dat ik naar huis ga, maar verder ben ik een beetje verdoofd. Het zal wel weer mijn zelfverdedigingharnas zijn!

Deze dag begon al goed, ik werd wakker met een dik + rood oog en toen ik de trap op rende gleed ik uit en viel ik met volle vaart op mijn knie. Auw auw, gelukkig ben ik nog heel en word het waarschijnlijk alleen een dikke blauwe plek!

Tussen de middag zijn we met zijn viertjes uit eten geweest, eerst ging ik Anton ophalen en daarna hadden we afgesproken op het pleintje (La plaza), daar heb ik Anton de cadeautjes gegeven, hij was er heel erg blij mee! Het eten was heel gezellig en lekker! Heb nog een foto met lieve tekst gekregen en een fles wijn erbij! (oeh past dat nog wel in de koffer, haha) We hebben met z’n drieën Anton weg gebracht, rond half 5 heb ik een make up “workshop” gehad, gekregen van Eva, kijken wat bij me staat. Was erg leuk! Ze hebben smokey eyes bij me gedaan met grijs, zwart en lichtroze met glitters, verder hebben ze mijn hele gezicht onder gekalkt, (daar ben ik niet zo’n fan van) & hadden ze een lijntje om mijn lippen gedaan met mooie lipgloss, dat lijntje vond ik een beetje too much. Maar over het algemeen was ik blij verrast! Ik leek een beetje op een kat! (jammer dat de foto’s onduidelijk zijn) Ook vertelde ze dat goud mooi bij me staat en grijs, oja en groen vond ze ook mooi! Bedankt voor alles!

Ga een hele boel dingen missen uit Spanje, de vrienden die ik gemaakt heb, de spontane mensen, de Spaanse lessen, mijn lerares en klasgenoten, het TE drukke Barcelona, het nachtleven van Barcelona, de zee dicht bij, de temperatuur wat beter is dan in Nederland, lekker kletsen in het Nederlands zonder dat iemand je verstaat, de toerist uit hangen, in verschillende talen praten, het lekkere eten, de muziekanten overal (op straat, in de metro, de trein), aangestaard worden, de winkels, de goedkopere kleren, de mooie straatjes, de prachtige plekken overal en zo kan ik nog wel uren door gaan!

Ik heb veel mensen en Spanje in mijn hart gesloten! En ben zeker van plan om hier nog heel vaak naar toe te gaan, my second home country!

Denk dat ik het morgen in het vliegtuig wel moeilijk ga krijgen, dan komt het besef en heb ik tijd om na te denken.

Adiós a todos, hasta pronto!
Muchos besitos!

P.s. ik schrijf snel weer als ik in Nederland ben!
Foto’s komen later!

  • 03 Februari 2011 - 21:01

    Silvia:

    Ja,de verschillende gevoelens zullen idd wel door je lichaam razen.Vanavond je laatste keer in dat bed,en morgen de famillie echt gedag zeggen,en ook je "kindje" Anton.......bah,van die rot momentjes,maar weet je;het was wel een mooie ervaring,je hebt zoveel mensen leren kennen,vele ervaringen gehad.....man o man hé,is toch hartstikke cool!?!En nu weer terug naar een oude bekende plek,het oerhollandse Holland,haha.Meis,tot snel,ik vindt t heerlijk dat je weer terug komt, gezellie!

    Dikke kus,mam

  • 03 Februari 2011 - 21:12

    Jessica :

    Ja Ik heb er een broertje bij, Anton zei dat hij mn broertje is haha.
    En kreeg net een foto van Anton en mij met de tekst, je broertje, van Eva.
    Lief allemaal hè! ze willen ook op bezoek komen in Nederland.
    Tot morgen! kus

  • 03 Februari 2011 - 21:49

    Pap:

    Tja , dat was het dan je spaanse avontuur.

    Je hebt heel veel mee gemaakt mooi maar ook minder mooie momenten.
    Leuke mensen leren kennen, waar je contact mee moet houden.
    Je cursus spaans afgemaakt, en leuke dingen gedaan en gezien en heel veel foto's gemaakt waar je als je heimwee hebt telkens na kan gaan kijken.
    En nog veel en veel meer, is te veel om op te noemen allemaal, dan kan je er een nieuwe blog bij gaan doen, maardat doen we maar niet.

    Ik ben blij dat ik je nu wel kan komen ophalen, ging met de feestdagen allemaal een beetje mis, chit happens.

    Nou meis lekker slapen vannacht, en ik zie je morgen op schiphol....kusjes love you, Papsie

  • 03 Februari 2011 - 22:06

    Marlieke:

    Heeyy Lieve Vtols [L],

    Ben allereerst ontzettend trots op je dat je dit avontuur bent aangegaan! Echt dikke respect hoor meissie!! Ik ben er helaas niet voor in de wieg gelegt om zolang van huis weg te moeten zijn, al zal het voor mij misschien wel goede leer zijn.

    Je hebt idd zo je up's en down's gehad daar in Spanje, maar je weet nu ook héél zeker dat Spanje je tweede thuis is en er nog vaak heen zal gaan!!
    Je kent Spanje nu op je duimpje ;-)..! En ik hoop dat je mij ooit een keer de mooiste plekjes kan laten zien van Spanje..

    Wat liev dat Anton zei dat hij je broertje is.. Toch een teken dat hij erg aan je is gehecht.

    Wat zal het raar zijn om morgen in het vliegtuig terug naar huis te gaan.. Maar 1 ding meis: Je hebt het toch maar weer mooi geflikt!!! Diepe buiging kanjer!!

    Ik hoop dat je een goede terug reis hebt! En ik heb je al die tijd gevolgt, al je mooie verhalen gelezen en je hebt het fantastisch gedaan!

    Tot snel weer meid!!

    Dikke kuss * Smak * en big hug! Jouw Vtols! xx Love you.

  • 03 Februari 2011 - 22:36

    Annemie:

    Hola Jessi,

    Nog ff en dan weer thuis.Het zal wel heel vreemd zijn,vooral dat je Anton dan niet meer ziet denk ik.
    Hij was toch een beetje jouw kindje.Je begint dan weer aan een ander leven,hetzelfde als voorheen,maar ik denk met een ander gevoel.
    Je hebt een hoop meegemaakt in Spanje leuke en minder leuke dingen.
    Maar je bent een hoop ervaring rijker, die je toch maar meeneemt.
    Ik zal je reisverslag missen, was altijd leuk om te lezen.
    Maar we zien ons binnenkort en dan kun je alles live vertellen.
    EEn goede reis morgen,doe de groetjes aan je vader en je moeder.(die je komen ophalen heb ik gehoord)
    Heel veel groeten van ons allen in eijsden en tot ziens
    Annemie.xxxxx

  • 04 Februari 2011 - 06:32

    Chris:

    In iedergeval kan niemand je deze ervaring afnemen

    ik wens je een goede vlucht richting NL en alvast welkom hier

    het waait wel aardig in NL momenteel...

    xx

  • 04 Februari 2011 - 08:02

    Janet:

    Hoi lieve Jessica,

    Als je dit berichtje leest ben je alweer lekker thuis in Nederland. Dus bij deze......WELKOM THUIS!!
    Je hebt het volbracht Jessica! Je had je een doel gesteld en dat doel is behaald. Ik vind het echt fantastisch. Hoe moeilijk het soms ook was, je hebt wel doorgezet. En wat heb je veel meegemaakt, je bent heel wat ervaringen rijker. Het mooiste van alles lijkt me dat je hebt ervaren dat je heel wat aankunt (waarschijnlijk meer dan je ooit van jezelf gedacht had), je hebt in je eentje voor de nodige hete vuren gestaan en je hebt je wellicht heel wat keren alleen gevoeld daar in Spanje. Misschien heb je er zelfs de nodige tranen voor gelaten. Maar het belangrijkste is dat je het hele avontuur wel bent aangegaan en nog belangrijker, je hebt doorgezet! Wat een winst. Straks kun je nagenieten van alle fijne ervaringen en ontmoetingen die je in Spanje hebt gehad. Je hebt er een plek bij waar je je ook prettig kunt voelen en waar je de nodige mensen kent, zoals je zelf al zegt, Spanje is je 'second home country' geworden.
    Lieve Jessica, we hopen je gauw te zien en te spreken.

    Veel lieve groetjes (ook voor je vader en moeder, die natuurlijk heel trots op je zijn en blij zullen zijn dat je weer thuis bent),

    Janet, Henry en Silas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Castelldefels

Jessica

Actief sinds 23 April 2010
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 21952

Voorgaande reizen:

21 November 2017 - 05 December 2017

Rondreis Thailand

05 Juli 2010 - 04 Februari 2011

Au pair in Castelldefels

Landen bezocht: