De eerste 3 dagen.. - Reisverslag uit Castelldefels, Spanje van Jessica - WaarBenJij.nu De eerste 3 dagen.. - Reisverslag uit Castelldefels, Spanje van Jessica - WaarBenJij.nu

De eerste 3 dagen..

Door: Jssc

Blijf op de hoogte en volg Jessica

07 Juli 2010 | Spanje, Castelldefels

Lieve familie, vrienden & anderen die mij volgen!
Hier mijn eerste reisverslag vanuit Castelldefels!


Maandag 05/07/2010 - Vandaag is de dag dat ik vertrek!

Voor dat ik echt vertrok richting Amsterdam ben ik nog even langs oma geweest,
Om haar voor de laatste keer voor ik weg ga nog even te zien. Gwen was daar ook, fijn om hun nog even te zien! Wel erg kort want we moesten er snel vandoor! (wil natuurlijk niet te laat komen). De reis richting schiphol ging goed en snel. Geen files, we waren mooi op tijd!

Op schiphol aangekomen moesten we nog een half uur wachten voor dat ik kon inchecken. En toen was het moment: Koffer wegen! We wisten dat er te veel in zat, maar hoeveel kilo? En hoeveel moest ik betalen? De koffer was 24,4 kilo, 1,4 kilo te zwaar (mag 23 kilo zijn). De vrouw achter de balie zei: ik heb niks gezien! Dus we hoefden niks te betalen. Lucky me. (toch knap, maar 24,4 kilo voor een jaar!) Okay, moet eerlijk toegeven dat mama ook nog wat kleding voor me mee brengt..als ze hier komt 22 augustus!

Na het inchecken hebben we nog even gewacht voor dat ik langs de douane zou gaan. Samen op een bankje gezeten, op dat moment werd het me toch een beetje te veel. Het kwam nu wel heel dichtbij! De rest hield zich ontzettend sterk om het maar niet al te moeilijk voor mij te maken. Na een half uur gezeten te hebben. Hebben we echt afscheid genomen. Was wel even moeilijk, maar het ging zo snel dat ik er geen tijd voor had om er over na te denken. Bij de eerste check op paspoort en ticket zei de jongen die dat deed: “gaat het nu echt gebeuren?”, “Ja” zei ik, hij had me zien huilen en afscheid nemen. Bij de douane moest ik door het poortje, tas alles was goed alleen ik bleef piepen (nou ja het detectiepoortje dan ;)). Toen moesten mijn schoenen uit, omdat er blijkbaar een metalen pin in zat.
Nadat ik alles weer gepakt had en aan gedaan had, liep ik naar gate 23, pff en die was ook nog niet zo dicht bij ook! Dacht bijna dat ik te laat zou komen, maar dat was gelukkig niet het geval. Bij Gate 23 was het wachten op het vliegtuig. Dus ben ik even lekker gaan zitten. Ik zat net & er werd omgeroepen: “De piloot is te ver gereden, wij verzoeken u om naar gate 13 te gaan”. Wij allemaal naar gate 13, helemaal weer terug!

Gelukkig mocht ik al snel in het vliegtuig omdat ik achterin de staart zat. Alleen door de fout van de piloot, waren onze koffers nog bij gate 23 en die van de vlucht naar Madrid bij ons bij 13. We hebben 3 kwartier gezeten toen het vliegtuig eindelijk begon te rijden, rijden ja nog niet vliegen. Na een hele tijd rijden dacht ik : “gaan we rijdend naar Spanje of zo?!” . Eindelijk om 16uur vertrokken we dan, een uur later dan gepland! De vlucht ging goed, op zich best veel schokken gehad. Maar we zijn nog heel ;)!

In Barcelona aangekomen was ik erg onder de indruk van het grote vliegveld en de vele winkels, snel doorgelopen naar mijn koffer. Dat duurde ook best lang voor mijn koffer langs kwam. Gelukkig kreeg ik m makkelijk weg getild. Daarna snel lopen richting Alex en Anton, die me kwamen ophalen. Ze stonden er wel, direct aan de rechterkant! Ik wou me voorstellen maar ik kreeg gelijk drie kussen en een kus van Anton die op dat moment nog erg verlegen was!

Onderweg even sleutels terug gebracht naar de sportclub & een ijsje gegeten.

Bij hun huis aangekomen mocht ik gelijk mijn koffer uitpakken en even rusten op mijn kamer. Best een leuke kamer, twee persoonsbed, eigen badkamer, balkon & een inloop kast. Daar werd ik wel even vrolijk van ;). Daarna nog even gegeten & gaan slapen.


Dinsdag 06/07/2010 - Eerste hele dag hier.

‘s morgens Anton naar school gebracht, om 13u weer opgehaald. Daarna gegeten en toen moest ik oppassen van 14 tot 20u. Eerst heb ik mijn cadeautje gegeven, daar was hij wel even zoet mee (ook omdat het nog in elkaar moest). Daarna zijn we gaan zwemmen in het zwembad in de tuin. Was ook leuk alleen toen we terug moesten richting huis om te eten wou hij niet zo graag mee. Even gegeten en TV gekeken & daarna werd hij even erg druk en vervelend. Moet erg streng zijn voor ‘m (waar ik eigenlijk niet echt van hou). Om 20.30u was Alex er niet, die kwam een half uur later. Dus moest ik Anton in bed stoppen & natuurlijk wou hij dat niet. Tijd rekken. Haha, gelukkig kwam Alex toen thuis en ging hij heeeel snel slapen!

Daarna stukje van de 1e helft en de hele 2e helft van NEDERLAND - Uruguay gezien. Best nog even spannend! Gelukkig, WE ZITTEN IN DE FINALE!!! Nu vanavond SPANJE - Duitsland nog! Wie er ook wint vanavond, voor mij word het hoe dan ook spannend! Wint Nederland, Spanje of Duitsland. Het liefst natuurlijk Nederland & het liefst Duitsland niet. We shall see!

Daarna lekker mijn bedje in gekropen nog even gekletst op de pc & gaan slapen.

Woensdag 07/07/2010 - Rustig dagje?!

Vanmorgen weer om kwart voor 8 op en ontbijt voor Anton gemaakt + hem naar school gebracht,
Hij heeft vandaag excursie tot 17uur dus hij is wat later thuis. Kan ik even doen wat ik wil & misschien nog even een beetje Castelldefels verkennen!

Nou lieve schatten, ik denk dat mijn blog nu wel lang genoeg is!
Binnenkort schrijf ik wel weer wat ik heb meegemaakt!

Dikke kus!

  • 07 Juli 2010 - 11:30

    Erik:

    Super dat het zo goed gaat Jes! Het lijkt me een leuke familie en mooie plek om te zijn. Gelukkig heb je ook af en toe tijd voor jezelf.
    Hou ons maar op de hoogte,
    groetjes!
    Erik

  • 07 Juli 2010 - 14:07

    Marlieke:

    Lieve Vtols [L];

    Super om te horen dat het allemaal goed gaat :-)!
    Als ik een eigen badkamer en inloopkast had, daar wordt ik ook wel erg vrolijk van :-D! Lucky you ;-)!
    Doe rustig aan en meis; je doet het super!!!

    Ben trots op je meid!! O+

    Tot de volgende blog & we gaan gauw skypen!

    Dikke kusssss & knuf!

  • 07 Juli 2010 - 14:46

    Broniya:

    Hai Jes!!
    wat leuk om te lezen hoe de reis je vergaan is en wat je tot nu toe al gedaan hebt daar met Anton! Zo te lezen heb je een goed leven daar :) en zul je je zeker wel gaan vermaken met de kleine Anton!! haha. Heel veel plezier en succes daar!
    Maak er een mooie tijd van.

    Zo! dat was je 1e reactie op je verhaal vanuit Spanje :) hihi

    Groetjes en liefs uit Hengelooo

  • 07 Juli 2010 - 14:49

    Broniya:

    oeps.. was ik toch niet helemaal de eerste! haha. de andere reacties waren niet zichtbaar op het moment dat ik mn reactie schreef, raar. ach ja. kus

  • 07 Juli 2010 - 15:49

    Silviagigengack@live:

    hey schat,wat een mooi verslag,best nog een gedoetje in het vliegtuig zeg!wist ik nog niet.Maar daar is zo'n verslag dus handig voor.Ik blijf je natuurlijk volgen,en supporten,kus!

  • 07 Juli 2010 - 16:46

    Chris:

    Hey Jess,

    Kijk eens aan het ventje ging dus al direkt ook ff kijken hoe ver die kon gaan bij de au-pair ;) maar mooi verhaal en hopelijk dat je Castelldefels nog hebt kunnen verkennen vandaag.

    Wel mooi zwembad bij huis ;)

    zou mooi zijn voor daar als Spanje het zou halen tegen Duitsland ;) dan hebben ze daar vast wel een soort voetbalfeestje zondagavond ;)

    geniet van je tijd daar en tot lezens van je nieuwe blog

    -xxx-

  • 07 Juli 2010 - 17:10

    Annemie:

    Hoi Jessi,

    heb je verslag gelezen, leuk.
    Al had ik al bijna alles gehoord via msn.
    Ga zo verder.
    heel veel groetjes.

  • 07 Juli 2010 - 17:36

    Paps Renie:

    Nou nou zeg, en dat allemaal in die paar dagen, je gaat het nog druk krijgen met verslagen te schrijven, en zeker als Nederland zou winnen zondag, dan wil ik alles weten hoe het er in Spanje toegaat, en helemaal als ze tegen Spanje moeten.
    Heel veel plezier en hou je taai, mis je knuffies en poenekes.

    Pappie

  • 07 Juli 2010 - 17:41

    Margriet:

    Hoi Jess,
    Leuk om je verslag te lezen, ben nu al benieuwd hoe het je vandaag vergaan is. Misschien vanavond al je eerste feestje als Spanje in de finale komt.
    (Pas je op met verbranden daar aan het prive zwembad)Groetjes.

  • 07 Juli 2010 - 21:39

    Carmeila:

    Hoi Jessica,

    Wat fijn dat de reis goed verlopen is en klinkt als een gezellige en leuke familie. Ik wens je een hele fijne tijd toe.

    Liefs Carmeila

  • 08 Juli 2010 - 18:40

    Tante Marlies:

    hay lieve schat wat een gedoe allemaal. maar ja komt wel allemaal goed. eventjes wennen. gelukkig is alex leuk, en met anton komt ook wel goed, moet eerst aan je wennen. veel plezier daar en hou je taai. marliesxxxxccccccc

  • 10 Juli 2010 - 08:29

    Papsie:

    Zo lekker meis, je eerste vrije weekend, kan je lekker gaan shoppen in barca, veel pezier vandaag spreek je weer kussies pappie

  • 10 Juli 2010 - 14:14

    Ingo:

    Hoi Jes,

    Hoe is de stemming in Espanol de 'day before'? Ik hoop dat die beter is dan morgenavond om een uur of elf. Want dan hebben wij de cup in handen. Geniet van je vrije weekend,

    Groeten Ingo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Castelldefels

Jessica

Actief sinds 23 April 2010
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 21950

Voorgaande reizen:

21 November 2017 - 05 December 2017

Rondreis Thailand

05 Juli 2010 - 04 Februari 2011

Au pair in Castelldefels

Landen bezocht: